fredag 26 februari 2010

Bokrea!

Igår kändes det precis som det stod i horoskopet idag.
"Du tycks misstro din egen förmåga att klara av ett och annat
--låt inte modlösheten få grepp om dig"
Det verkade omöjligt allt.
"Nej,nu säljer jag huset och flyttar till lägenhet"tänkte jag.Ju mer jag tänkte på det,ju mer övertygad blev jag.Tänkte på allt skrot som finns i garaget och på vinden.
Som tur var, hade det lagt sig tills jag klev upp i morse.Jag skulle inte låta detta trycka ner mig.

Satte igång att ta ut sängkläderna för att frysa ihjäl alla kvalster.Började tänka att jag måste försöka få sonen att offra en semestervecka i sommar eller i höst,för att hjälpa mig att tömma bort en massa.Få se om det går.Vill ju inte att barnen ska känna sig piskade att hjälpa mig,men jag ser ingen annan lösning.Får inte ro annars.
Får se hur det går.

Nåväl!
Gick in på nätet och tittade på kylskåp.Hittade det jag ville ha och for iväg och köpte det.Plötsligt bara!Ingen ide att tveka.Svindyrt var det,men snyggt och med en del finesser.Överskåp behövde jag också.
Hemkörning,montering och bortforslande av det gamla tog jag också.Så skönt!Får det troligen i slutet på nästa vecka.
Tycker att jag kunde unna mig det.Det var inte någonting onödigt,iallafall.

Iväg till Storheden och fikade.Träffade på en gammal arbetskamrat,Hedis.Jättekul,vet inte när jag träffat henne senast.
Bokrean på Coop Forum klickade perfekt.Hittade dom två böcker jag sett ut."Sonat till Miriam"av Linda OlssonTycker så om hennes sätt att skriva.En Mari Ljungsdedts deckareJippi!
Så det blev en riktigt bra dag tillslut!
Vill egentligen inte flytta från mitt hus och omgivningen,som jag känner utan och innan.
Hur konstigt det blir ibland,när dom jobbiga tankarna kommer.

Nu ska jag bädda rent och fräscht i sängen och sen steka en kotlett till middag.
Nu käns det bra igen!!!
Hej och trevlig helg!

4 kommentarer:

Gunnel sa...

Tänk vad mycket skrot man samlar ihop när man bor på samma ställe i så många år.
Förr brukade jag handla massor på bokrean, nu blir det inte så mycket genom att jag lyssnar på cd-böcker och det finnns inte så mycket sådana på rean.

Viktoria sa...

Det är nog allt vårt grejande som satt igång tankarna om huset för dig. Men du har det så bra o mysigt i ditt lilla hus så du kan gott bo kvar många år till. :) Och såklart ska vi barn hjälpa till så gott vi kan med det som behövs.
Så skönt med helg och en helg utan husfix för oss! Jag hoppas vi ses? Det var länge sen du var förbi nu...
*kram* o ha en skön lördag!

Anonym sa...

Ja tänk vad mycket grejer man samlar på sig. Ju mer utrymme man har desto mer onödiga prylar blir det. Bra att du ändrade inställning för så länge du kan och har möjlighet att bo i huset desto trevligare är det för dig. Du känner området och grannarna och har en trygghet inom väggarna för där finns alla minnen och tankar långt bak i tiden. Tänk om väggarna kunde prata!
Det var väl bra att du tog dig ut och hittade ett nytt kylskåp så du kan förvara god o nyttig mat. Det är aldrig dyrt med sådant man behöver och vet att det kommer till nytta.
Ha en trevlig helg o njut av böckerna du köpt. Kram

Annica sa...

Ibland kan det nästan kännas som att det är prylarna som äger mig och inte tvärtom. Man har ju dragit på sig en massa "skräp" genom åren.

Och i går var jag till stan och köpte tre böcker på rean. Det är inte bara hemmets ytterväggar som bågnar av onödigt överflöd, även bokhyllorna sviktar betänkligt. Sedan länge.

Hoppas bara att inte grannarna under får lägre takhöjd...

Bloggintresserade