söndag 14 februari 2010

Vacker söndag!

Fantastiskt väder idag.-2 grader och strålande sol.
Viktoria och William kom promenerande hit och hälsade på.
När dom gått,klädde jag på mig, för att testa hur det skulle kännas att gå ut i solen.Det var jättehärligt,men jag är inte pigg nog att vara ute så länge.Ett litet försök med stavarna iallafall.

I morse klockan åtta, började skoterförarna att bege sig iväg ut på sina turer.Jag har nästan en skoterled på gångstigen bakom mitt hus.Det stör mig inte,det är bara trevligt.Det går utmärkt att ta sig ut på isen och skoterspåren genom skogen.
När vi hade skoter,hade vi den fastkedjad vid altanen.Väldigt lätt att ta sig rakt ut i naturen.Vi hade en stor fyrtaktare på slutet.Den varken lät eller luktade så mycket.
Jag har väl aldrig varit nån riktig entusiast vad gäller detta,men Lennart tyckte om det.
Första maskinen vi hade var en lite ettrig sak,som var jättekul att köra med,men lite farlig.Snabb som tusan.Den klarade vi iallafall av att köra hela familjen.Vi var i stugan och härjade med den.
Sen köpte vi en riktigt eländig,tung sak.Bara herrarna i huset körde den.Dom körde fast i parti och minut.Nere på sjön och i skogen och överallt.Den blev inte så populär,när vi var i stugan på Påsken och skulle ha kul.
Kommer ihåg hur vi trängde ihop oss i min lilla stuga dessa påskhelger.Underligt hur bra det går när viljan finns.Vi hade många trevliga firanden där.Åkte skidor och var ute,vilket väder det än var.
Det var tider det!!
Nu är allt vad skotrar finns ett minne blott.Jag sålde den och husvagnen när Lennart gått bort.

Men det är trevligt att höra när dom passerar morgon och kväll här bakom.Stugan som skoterföreningen har iordningställt är jättefin och det är härligt att komma sig ut på isen.
Gläds med dom som tycker om detta,men jag känner ingen saknad.

Lite reflekteringar runt skoter var detta.
På återseende,hoppas jag!
Klart-slut!

3 kommentarer:

Gunnel sa...

Kram till dig på Alla Hjärtans Dag.
Jag har varit på långpromenad i dag och det var härligt. Hoppas att det fina vädret fortsätter. Dessutom hoppas jag att du blir fri från ryggproblem och snuva.

Annica sa...

Skickar också en blogg-kram. Förhoppningsvis slipper du snarast "ontet".

viola sa...

Har varit i Rundvik och kört med min skoter som ju står där. Håkan och jag tog var sin skoter och gasade på lite överallt. In i skogen och ut på havet. Tom upp och ner för en kälkbacke som var jäääättebrant! Kul och pirrit. Underbart väder.

Bloggintresserade