måndag 1 februari 2010

Längtan!


Nu börjar jag längta efter lite värme.Denna upplevelse i Turkiet,som jag fick av min syster när jag fyllde 60 år,vill jag göra om.Det var helt fantastiskt.Vilken utsikt man hade där uppe.
Jag hade tittat och beundrat dom som flög där uppe i flera dagar.Dom trodde nog inte att jag skulle våga.Det var inte otäckt alls.Skulle göra om det när som helst.
--
I morse var det svårt att komma upp från sängen.Mitt ryggonda hade kommit tillbaka.Det har hållit sig på mattan länge nu,men nu har det nog varit lite för mycket snöskottning.Ena benet bränner som eld när jag stiger upp.Då är det bara att sätta igång med töjningsövningar hit och dit.Har ett program som jag kan följa.Det tar ett tag,men till slut är jag igång igen.Nerverna kommer i kläm i diskarna,eftersom jag har diskbråck.
Efter lunch tog jag stavarna och gick en halvtimme.Jättevackert ute,men lite väl kallt(-16)Men jag vet att jag är tvungen att hålla igång för att inte få så ont.
--
Helgen har varit intensiv.
Lördag var William hos mig hela dagen.Viktoria och Örjan var till Ikea i Haparanda.
Det är så roligt att ha hand om William,men jag blir slut må jag säga.Det märks att man inte är 25 år mera.
Söndag fyllde Linnea 15 år.Jisses,vad tiden går!
Då var det kalas hos henne.
--
Ska nu sätta igång att rensa ur flera pärmar.Hittade en laddning till med Lennarts gamla papper.Det tar aldrig slut,som det verkar.Det är ju bara det, att man måste titta igenom allt,så man inte slänger nåt viktigt.
En kaffetår,sen är det bara att köra igång!
--
Tack för mig!

4 kommentarer:

Gunnel sa...

Ja du Yvonne, det var modigt. Det skulle jag aldrig klara av. Dessutom vill jag att det ska vara under 10 minusgrader innan jag går ut. Feghet är mitt kännemärke.

Annica sa...

Du är en modig och tuff kvinna! Jag skulle aldrig våga mig på dylika äventyr.
Känner verkligen med dig när det gäller "ontet". På 1970-talet hade jag ischias så jag kröp på alla fyra. Usch! Och nu har jag ju en bedrövlig axel, som inte alls blivit bättre. Usch! Igen!
Krya på dig!

Sanna sa...

Ja så uuunderbart det vore med lite utlandsvärme!
Du får vara försiktig med den tunga snön mamma och det är bra att du stretchar! Rädd om dig juh!
Kram!

Viktoria sa...

Jag längtar också till sol o värme o AVKOPPLING! :) Det är en härlig bild o vi har verkligen en tuff mamma.
*kram*

Bloggintresserade