torsdag 28 januari 2010

Annorlunda kompis!


Idag är det en sån här som varit min bästa kompis.
Gårdagens snöstorm täppte till under min carport och på bron fullständigt.
Jag var ut och sopade av bilen och körde bort det värsta två gånger.
Vinden låg så precis att jag fick allt in i hörnet där bilen står.
Jag tittade med avundsjuka blickar på grannens bil ,inte en flinga så vitt jag kunde se.
Jag bodde denna dag i fel väderstreck,med andra ord.
Nu har jag varit ut och rensat bort snön.Den var hård,eftersom den drivit ihop.
En timme, minst,sammanlagt har jag nog jobbat med detta.
Inte kände jag att det var -16 grader inte.
Många pauser var jag tvungen att ta,måste tänka på min eländiga rygg.
Samtidigt är det kul att vara ute och skotta och dona.Som tur är har jag lejt traktor som tar bort plogkarmen.Klarar inte av snöslungan själv.
Nu har jag altanen på baksidan kvar,men det är inte lika mycket där.Det får bli i morgon,tänkte jag.
Skönt att man slapp åka iväg någonstans igår.Många körde fast och det var visst kaos på vissa ställen.
Nog är det en ynnest att få bestämma själv vad man gör.Har det nog riktigt bra om jag tänker efter.
--
Det var mitt äventyr med snön.
Slut för idag,tack för idag!

2 kommentarer:

Gunnel sa...

Nog har vi fått snö så det räcker. I morse hade jag svårt att öppna dörren för att komma ut till brevlådan. I kväll är det kallt och lite blåst. Hoppas att februari blir en vädermässigt bättre månad.

Annica sa...

Hur svårt kan det vara att få till runt 5 minus, blek vintersol och vindstilla? Nej, vi ska ha snöstorm eller 24 minusgrader - och blåsigt. Det borde finnas en VO = Väderombudsman!

Bloggintresserade