söndag 10 januari 2010

Underbart!

Årets första tulpaner fick jag av Viktoria,när dom var hit på middag på Trettondagen.Åh,jag ÄLSKAR tulpaner.Nu är det bara att plocka bort allt julpynt och rikta in sig på nya tulpaner varje vecka.

Jag fick ordning på min bil.Björn hjälpte mig att ladda den(nu vet jag hur jag ska göra)och det verkar hålla.
I fredags for jag iväg och köpte min julklapp från Mor o Far.En kombinerad Scanner,skrivare och kopiator.Trodde att jag skulle få hålla på hela fredagkväll med inkoppling och installering,men det gick jättebra.Har inte testat så mycket än,men den fungerar.Jippi!!
Det var svinkallt,-20 grader och lite fuktigt.trodde aldrig jag skulle få upp värmen i kroppen igen.
När jag vaknade i morse trodde jag inte mina ögon,när jag tittade på termometern.O grader ute.Helt otroligt!!Vilken skillnad från igår.Man har inte kunnat vara ute på flera dar nu,det har varit för kallt.-30,det är inte skönt!!
Idag har jag varit ute lite,så skönt!
Viktoria och William kom promenerande också.
Få se hur detta håller i sig.
--
I morgon måste jag ta mig i kragen och börja plocka bort det lilla julpynt jag tagit fram.En hel del ljusstakar är det iallafall.Det är lika roligt att städa bort julen som att fixa den.
Lite gardinbyten o.dyl.blir det nog också.
--
Oj,nu måste jag se"Från Lake Rise till Candleford"
--
Nu har jag sett denna småmysiga serie.
Egentligen borde man gå ut en liten stund till,men latmasken sätter stopp.
--
Nu börjar vanliga veckor igen.Det blir skönt!
--
Slutar för idag.Hej!

2 kommentarer:

Eva sa...

Vad fint med tulpaner (som jag älskar)
Nu är det slut med ledigheten och dom blå veckorna radar upp sig till påsk, men det känns ok har fått vila och ha det så skönt så det är ok att börja jobba igen.
Idag är det skönt ute så nu kanske kylan gett med sig. Ha en bra dag nu.

Annica sa...

Härligt att kylan har gett med sig. Åtminstone för den här gången... Det behöver inte bli minus 30 igen. ---
Har just plockat bort de sista "julresterna" - ljusslangen, halmhjärtat och tomtegubben från balkongen. Det är precis som du skriver; roligt att pynta till jul och lika roligt att ta bort det.

Bloggintresserade