tisdag 26 januari 2010

Hot om snöstorm!



Få se nu om det kommer att se ut så här resten av veckan!
Det varnas ju för mycket blåsigt och mycket snö i hela landet.
Märklig vinter.Här är det inte ovanligt,men i södra Sverige.
Vi hade -3 igårkväll,i Vara var det -13.Omvända världen må man säga.
--
Min träningsvärk från i lördags har nu gett med sig.
--
Varför jag hade träningsvärk?
Jo,Viktoria och jag åkte till Piteå och köpte en TjockTV vi sett på annons.
Jättefin var den,men ack så tung!
Dessutom hade dom en väldigt hög "farstubro".Vi lyfte Tvn steg för steg ner till bilen.Vi sträckte oss nog lite,för vi hade ont i musklerna.Viktoria höger sida och vänster arm,jag tvärt om.
När vi kom hem till henne lyckades hon hitta två grannkarlar som hjälpte till.
Dom trodde inte att vi,två svaga kvinnor, hade kunnat bära den.
--
Det är konstigt vad man förmår,när man måste.
--
Örjan och William var i Gällivare och hälsade på hos Farmor och Farfar.
--
Det var vad jag hade att förtälja idag.

Hej så länge!

4 kommentarer:

Gunnel sa...

Vad snabbt ditt inlägg kom, Yvonne. Det kändes redan på vägen hem att snöstormen är i antågande. Alice lovade skicka recept på soppan. Jag skickar till díg när jag får mail från henne.

Yvonne sa...

Så bra,den var verkligen god!!!

Annica sa...

Mer snö! Som om man inte vore nog insnöad redan...

Eva sa...

God morgon, vi har så mycket på morgonen så jag hinner inte ens skriva till dig men nu ska jag ta och kika in och hälsa.
Vilket VÄDER, ska det inte räcka snart, man vill bara grina =(
Men förhoppningsvis ger det med sig nu det RÄCKER med snö faktiskt.
Hoppas allt är bra och stanna inne om du kan, perfekt väder för att sitta och mysa i soffan =)
Ha det bra

Bloggintresserade