måndag 25 januari 2010

Elin 11 år!!!!

Grattis Elin!
Kommer ihåg vilket kaos vi hade här hemma då.
Vattenskada i halva huset!!!
Jättejobbigt med två torkar som förde ett oherrans väsen,dag och natt.
Kylen mitt på golvet,köksbänkar och köksredskap i hallen och överallt där det inte hörde hemma.Alla möbler ihopkörda i halva vardagsrummet.
Kallt var det dessutom.Riktigt kall,ner mot -30.
Till råga på allt hade jag feber och var tvungen att vara hemma i kaoset.Stängde in mig i sovrummet,kommer jag ihåg.
--
Då ringde det.Ett nytt litet barnbarn var på väg att födas.
Vi åkte iväg till Ersnäs,där dom bodde då.Lille Oscar skulle vi ta hand om.
Himmel vilken snöstorm det var!Man såg inte ut genom fönstren.
Det var jätteskönt att komma hemifrån och få vara med Oscar.
Den 25 januari föddes en liten flicka,ELIN.Vilken glädje!Oscar hade fått en lillasyster.Han var bara 2 år då.
Tänk, nu fyller Elin 11 år och är stora damen.Tycker mycket om att sjunga,och är jätteduktig.Vad tiden går fort.
--
GRATTI,GRATTIS!

2 kommentarer:

Sanna sa...

Ja jisses vilken kall månad det var. När vi åkte hem från BB vågade jag knappt ta ut Elin för det var mer än 40 minus ute då!! Vi hade stora iskakor på insidan av dörren i huset! Hualigen....

Viktoria sa...

Ja januari kan verkligen vara kall. Det var samma när Linnea föddes. Och nu har de hotat med storm, snö o kallt. Det är härligt med vinter! ;)

Bloggintresserade