onsdag 20 januari 2010

Vintersol!

Detta var för snart ett år sedan när våra utlandsfödda innevånare här på Hertsön hade skidåkning,skridskoåkning och korvgrillning på Kullarna.
Idag när jag promenerade till Centrum var det lika vackert,fastän det är betydligt mindre snö nu.
Nu känner man hur ljuset verkligen är på väg.Hoppas det håller sig lite mera molnfritt än det varit nu ett tag.Idag var perfekt!

Jag har tänkt nu i flera dagar att jag ska städa lite bättre.Vaska golven,som jag verkligen inte gör ofta,och verkligen ta ut mattorna på vädring.
Nu är mattorna ute(en del)och jag ska försöka komma igång med resten.
Jag vill ha snyggt omkring mig,men det där med grovrengöring är sååå jobbigt.

Har kommit igång med att äta lite nyttigare iallafall.Min matlagning tar nästan all tid.Men det är så roligt att exprimentera och se vad man kan äta utan att det är för fett och sött.
Får väl se hur länge denna iver håller i sig.

Märkliga tankar man får när man ska sova.
Igårkväll började jag tänka på min kyl o sval.Kom på att den kommer nog inte att hålla i evigheter,den är ganska gammal.Hur ska jag då göra?Man måste ju köpa en ny.Den gamla måste bort och den nya sättas dit.HUR ska det gå till?Ja,på kvällen och natten blir sådana banala problem till berg.Jag vet att det kommer att lösa sig den dagen det är dags.
Det blir väl något nytt att grubbla över en annan gång.
Nåja,jag har sovit gott ändå!

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe,det doftar så gott från köket.Sen ska jag ta mig i kragen och dra fram spisen och VASKA!

Ha en bra dag!

4 kommentarer:

Gunnel sa...

Du är duktig du, jag är så himla lat. Borde också storstäda men det finns alltid någoting roligare att göra.
Tog också en promenad i dag. Härligt med sol och några minusgrader. Hoppas att det fortsätter så.

Annica sa...

Här är en till som blivit biten av latmasken. (Undrar om det finns vaccin mot den?)
Det bästa med att städa är den härliga känslan när det är gjort.

Viktoria sa...

Ja, det är full fart på dig mamma! Kul! Det är skönt att städa - efteråt. :)
Och det där med kylen ordnar sig som du säger. Den kanske håller många år till?
*kram*

Yvonne sa...

Uppriktigt sagt är jag väldigt lat,men ibland måste jag ta tag i saker som kommit efter.Det är mycket ogjort än,ska ni veta!!

Bloggintresserade