torsdag 21 januari 2010

Dagboken,torsdag.


Riktigt så där fantastisk ser nog inte min frukost ut,men jag äter en bra sådan,tror jag.
--
Idag klev jag upp 8.20.Satte på kaffe,hämtade tidningen.
Dukade min lilla bricka,som jag tar med till soffan framför TVn.
Äter nämligen frukost och läser tidningen där numera.
Det tar drygt en timme.Tar det lugnt,det är så skönt,nu när jag får göra så.
Kläderna på och så lite koll på datorn.
Sängbäddning och lite plock.
Strax före 11.00 gick jag ut och gick med stavarna.30 minuter tog det.
Soligt och vackert.
Lunch.
Satte mig ner och skrev ett "vanligt" brev till en gammal vän.
Har haft sååå dåligt samvete för att jag inte gjort det tidigare.
Nog måste det vara måååånga år sen jag skrev ett brev sist.
Lite dammsugning i sovrummet och gästrummet.
Sen iväg till Coop och handlade lite och postade brevet.
Förbi på graven och bytte ljus.
Nu började det bli ganska kallt ute.Tur att jag promenerade på förmiddagen.
Hem igen.
Bryggde kaffe,läste tidningen.
Gjorde en gryta på köttfärs,vitkål,lök och paprika.Jag gör alltid mycket,när jag gör den,går utmärkt att frysa.
Viktoria och William kom förbi en liten stund.Kul!
När dom gått kokade jag potatis och åt.
En stund vid datorn sen TV.
Nu sitter jag här igen och lyssnar på Debatt samtidigt.
--
Den är nog ganska fullspäckad min dag trots allt.
Tur är väl det!!!
--
Får väl se vad morgondagen bjuder på.
Hej så länge!

4 kommentarer:

Annica sa...

Det är härligt att kunna bestämma över sin tid. Jag njuter varje morgon av att få äta frukost och läsa tidningen i lugn och ro. Det är ett privilegium.

LisaMatilda sa...

Låter som du har haft en riktigt härlig dag. Skönt när man kan ta det lugnt på morgonen, känns som om dagen börjar på ett bra sätt då!

Gunnel sa...

Man vänjer sig lätt vid att man är ledig och kan planera sin dag som man vill. Det känns riktigt jobbigt de dagar man har en tid att passa.

Viktoria sa...

Lördagar har jag min njutarmorgon på veckan. Kaffe o läsa tidningen länge. Det är så otroligt skönt sätt att vakna.

Bloggintresserade