torsdag 7 januari 2010

Nära -30..


Inte blev det nån utevistelse idag inte!
-29 grader när jag vaknade.
Satte i motorvärmaren till bilen,tänkte åka och handla på eftermiddagen.
Tog hand om lite tvätt och fixade lite här inne innan jag skulle iväg.
Kaffet började ta slut.
Kaxig som jag var,sa jag att om den startade när det var - 31 förra året när jag åkte från Dorotea,så nog ska den starta idag.
Sååå snopen jag blev när jag satt mig i bilen--helt DÖD.
Vad göra.En sån där grej som jag aldrig sysslat med förut.Ladda batteriet.
Har en helt ny,jättebra laddare,men ,Nej,jag vågar inte börja trassla med det själv.Tänk om jag gör något fel,så allt pajar.All elektronik och sånt,som finns på dom här ganska nya bilarna.
Pratade med grannen.Han skulle komma in hit och hjälpa mig,när han slutat jobbet.BRA!
Nu är det på laddning,och han har lovat hjälpa mig,om jag behöver ett nytt.Han sa att man inte kan ta ur batteriet hur som helt,då kanske allt nollställs i bilen???Ja ,jag begriper ingenting,men vilken tur att man har så bra grannar!
Nu är det bara att vänta till i morgon.
Jag är ju helt kollrig om jag inte har bil att tillgå.Den är min livsnerv,brukar jag säga.
Har fått ransonera kaffet lite,men det finns ju te också.
--
Hockeyn-Luleå-HV såg jag på Canal+.Usch så förargligt.30 sek. kvar,så vinner HV.
Så surt!
Och Skellefteå gick om oss IGEN.
Men visst kommer vi igen?
--
Nu är det nog kväll för mig.God natt!
---
Ni måste titta på videon,Sanna lagt in på sin blogg.Man blir så glad!!!!!!

2 kommentarer:

Gunnel sa...

Klart vi kommer igen när det gäller hockeyn. Så förargligt med det sista målet. Hoppas du får iordning bilen, det finns inget värre än när saker och ting inte fungerar som de ska. Bra att det finns hjälpsamma grannar.

Viktoria sa...

Hoppas du får ordning på bilen idag. Man blir ju ganska ställd utan bil, speciellt när det är kallt!
Tur att du har fina grannar som ställer upp. :)
Hos oss blev det lite panik igår. Vår nya "fina" balkongdörr hade slagit sig så det öste in kall-luft efter golvet... :( Det var bara att bylsa på sig och o hitta något att trycka mot dörren utifrån... Lite bättre blev det.

Idag är det varmare - bara -25 - rena blidan... :)

Bloggintresserade