tisdag 5 januari 2010

ÅNK och inte ÅNK!


Var på Williams Tre-årskalas igår.
Så härligt att se hur hans ögon tindrade när han fick öppna alla paket.
Han tänkte först lägga dom under granen.Det är inte så lätt att vet ,när det nyss varit jul.
Många roliga presenter fick han.
Bl.a.gav jag honom ett trämunspel.Han tyckte det var jättekul. Dom stora syskonen och föräldrarna uppskattade det nog inte lika mycket,tror jag,hihi!
--
ÅNK är nog ingenting som den lille killen lider av.
--
Verkar detta bekant?
Fick digagnosen ÅNK(åldersbetingad nedsättning av korttidsminnet)
--
Jag bestämde mig för att tvätta bilen.När jag var på väg ut upptäcker jag att posten kommit.
Bäst att kolla posten innan jag tvättar bilen,säger jag till mig själv.
Jag lägger bilnycklarna på bordet,kastar reklamen i papperskorgen och märker att den behöver tömmas.
Därför lägger jag räkningarna och ett brev med svarsblankett på bordet och bestämmer mig för att tömma papperskorgen först.
Efersom jag trots allt går förbi en brevlåda när jag ska till pappersinsamlingen kan jag lika gärna posta svarsblanketten.
Då behöver jag en penna.
Mina pennor ligger på skrivbordet i arbetsrummet,så jag går dit och hittar en flaska juice som jag börjar dricka ur.Jag börjar leta efter pennan,men först måste jag flytta juicen så jag inte råkar spilla på skrivbordet.Juicen håller på att bli varm och bör sättas in i kylen.
På väg till köket med juicen får jag syn på en blomvas som står på bänken.
Blommorna behöver vatten,så jag ställer ifrån mig juicen på bordet.
Då ser jag mina glasögon som jag letat efter hela förmiddagen.Det är bäst att jag lägger dom på skrivbordet,men först ska jag vattna blommorna.
Jag lägger glasögonen på bänken och fyller vattenkannan med vatten.
Då får jag plötsligt syn på fjärrkontrollen till TV:n.Någon har lagt den på köksbordet.Ikväll kommer jag att få leta efter kollen,men kommer nog inte att tänka på att den ligger på köksbordet.
Jag bör nog lägga den där den ska vara,men först ska jag vattna blommorna.
Jag häller lite vatten i vasen,men det mesta hamnar på golvet.
jag lägger tillbaka kollen på bordet och går och letar en trasa.
Så går jag ut i hallen igen för att försöka komma ihåg vad det var jag skulle göra.
--
Vid dagens slut är bilen fortfarande smutsig,svarsblanketten har inte blivit postad,det står en flaska med varm juice på bänken,blommorna är vissna,jag kan inte hitta fjärrkontrollen till TV:n,jag kan inte hitta mina glasögon och jag har ingen aning om var jag lagt bilnycklarna.
--
Jag försöker komma på varför det inte blev något gjort idag.Det är börbluffande för jag vet att jag varit upptagen hela dagen och jag är helt FÄRDIG-Jag förstår att detta är ett allvarligt problem och jag ska söka hjälp för det,men först ska jag kolla mina mail.
--
Kan du vara snäll och göra mig en tjänst?
Skicka detta meddelande till alla som du tror har glädje av det,för jag kan inte komma på vem jag redan skickat det till.
--
Med vänliga hälsningar!!!!

1 kommentar:

Eva sa...

Kikar in och önskar en trevlig "helg" det är ju så mycket helger så man har ingen koll på vilken dag det egentligen är.
Har tjuvläst så jag vet att du haft det bra under jul och nyår, hoppas det här året kommer att bli bra, ett oskrivet blad som ska fyllas med trevligheter hoppas jag.
Vi förlorade Helena förra året och det var tungt på julen för min bror men första året ska ju också igenom för alla med sorg, men samtidigt fick vi veta att jag skulle få ett litet barnbarn så livet är ju så, död och födelse.
sköt om dig och klä på dig för det är kallt.

Bloggintresserade