söndag 17 januari 2010

Rödbetor!


Gunnel skrev om sina blå händer häromdagen.Nu har jag RÖDA!
Hittade färska rödbetor på Coop i fredags.Blev så glad,det är så gott.Idag har jag kokat dom och dom ska ju skalas medan dom är lite varma,så nu har jag röda labbar.Jag kan äta dom till nästan vilken mat som helst och istället för andra grönsaker.
--
En bra söndag har det varit idag.Frukost och sen ut i blåsten på en liten stavpromenad.Var ju tvungen att gå innan alla härliga skidtävlingar började på TV.
Sen har det varit soffläge hela dagen.Några pauser för kaffebryggning och matlagning.Härligt!Efter middagen gick jag ut en liten sväng till.Sen har jag bara slappat igen.Läst lite tidningar och sett på TV.Blev inspirerad av Mma Makutsi,så jag kokade en kopp Rooiboste och åt en liten smörgås till.Underbar serie.Jag har läst 5 eller 6 böcker om Damernas Detektivbyrå.Det finns visst 11.Dom har lyckats med allt i filmen.Man känner igen sig ,både miljön och människorna.Bra gjort!
--
Nu är det kväll igen och spikmattan kallar.
God natt!

5 kommentarer:

Sanna sa...

Ja Damernas detektivbyrå är underbar! Jag mös också framför det igårkväll. PRECIS som i böckerna, imponerande! Jaså rödbetor? Ja det är ju inte dumt...men du lär väl få behålla din snygga röda färg ett tag då.. ;-)
Kram!

Eva sa...

Kikar in och säger hej, mycket här på jobbet så man hinner inte ens läsa bloggar =)
Gott med rödbetor, jag köper på burk så man slipper bli så röd hehe.
kommer ihåg min stora son som åt så mycket rödbetor på dagis så han kissade rött så jag trodde det var blod =( men sen frågade jag vad han ätit så det löste sig! haha..jösses vad rädd man hann bli.
ha en bra dag!

Gunnel sa...

Rödbetor är Gudaföda. Det är absolut bland det godaste jag vet. Ljumma rödbetor med olja eller smör och salt på. Mums!!!
Damernas detektivbyrå skall jag börja titta på. Jag spelade in gårdagens avsnitt som jag ska kika på i eftermiddag.

Ha det bra!

Annica sa...

Ljumma, nykokta rödbetor med smör och lite salt. Mums!!! Jag ersatte då och då den tunga julmaten med dessa smarriga läckerheter.
Har inte läst böckerna om Damernas detektivbyrå men började se TV-serien och blev helt förtrollad. Fantastiska skådespelare och fint skildrad miljö. Högsta betyg!

Annica sa...

Gunnel, det var inte meningen att plagiera din "rödbetsrecension"! Hur kan vi tycka sååå lika?

Bloggintresserade