tisdag 12 januari 2010

Tisdag!


Nu är det bara gardinbyte i vardagsrummet som är ogjort.Får tvinga mig att låta det vara till i morgon,så jag inte får lika ont i ryggen som i går.
Jag har varit ute på förmiddagen.Underbart väder.Trampade en liten stig till bodan och bar dit lite grejor.Fixade till ljusnätet på busken på framsidan.Det får lysa ett bra tag till.Sen tog jag en skön stavpromenad i solskenet.Bra om man kan vara ute medan det är dagsljus.Man ska ju sova bättre då,sägs det.
--
Har inte så mycket att skriva om idag så jag kör en repris.
--
Tankar vid den lilla ån.
Det är så stilla
doften är annorlunda
Jag längtar hem
men det är vackert
det är kväll
jag går in i det lilla huset
dom sover
moster och morbror
Jag längtar hem
men det finns
ett lugn här
Dom är kluvna mina tankar.
--
yp 2009

1 kommentar:

Gunnel sa...

Jag äger stavar, men kommer aldrig ihåg att använda dem. Jag har varit ute nu på förmiddagen och det är ett härligt promenadväder. Det är också bra för gammelkroppen att få röra på sig.

Bloggintresserade