tisdag 9 februari 2010

Drömmar!

Man kan verkligen undra vad en del drömmar betyder.
Inatt drömde jag om min Morföräldrar Erik och Elvira.Dom är borta sen 1980,när dom dog med två månaders mellanrum.
I min dröm var dom hur levande som helst.Det blir ju lite rörigt när man drömmer,men av nån anledning skulle vi fira jul med dom ,hela släkten.
Det lustiga var att vi skulle åka bil dit och att Moster Mary skulle skjutsa oss.Alla sa att hon kör så förskräckligt långsamt.Det stämmer då inte alls.För det första körde hon bil långt innan hon dristade sig till att ta körkort,och sakta kör hon då inte!!
Alla var med (i drömmen)av min Mammas syskon.Skumt att jag drömde om dom.Dom har varit tio stycken.Nu är det sex av dom kvar.Otroligt nog är alla fyra systrar fortfarande i livet.Den äldsta har nyss fyllt 89 år och den yngsta är snart 72,om jag minns rätt.
Hur kan det komma sig att alla dom dök upp i mina drömmar just i natt?Märkligt!
Det var på inget sätt obehagligt heller.
Ibland kan det ju bli väldigt konstigt när man drömmer,och man vaknar med en olustkänsla.Så var det inte nu.

Jag har tagit fram garn och stickor idag.Har inte stickat på flera år.Få se om mina fingrar går med på det.
Jag blir galen när jag inte kan vara ute eller göra nåt annat,så jag tänkte att jag provar.
Mitt ryggonda är bara att vänta ut.Det ger med sig till slut,det vet jag.Men tills dess.....
Atjoooo!
Det går väl också över,så småningom.
Man måste vara optimist omän det tar emot ibland.

Ha det gott!
Hoppas Din axel blir bra snarast Annica!!
Be careful out there!

3 kommentarer:

Gunnel sa...

Man upplever så mycket i sina drömmar som kan vara både behagliga och av annan sort. Jag drömmer ofta mardrömmar om Posten. Jag klarar inte av maskinerna, jag kan inte räkna pengar osv. Jag drömde inga mardrömmar under tiden jag jobbade, det har kommit efteråt.

Sanna sa...

Hjärnan är bra konstig när den ska bearbeta saker...man vet aldrig vad som dyker upp i drömmarnas värld. :)
Skönt så länge man slipper mardrömmar...
Atchjooo på dig med mamma! Eller snarare prosit på oss alla tre! (Viktoria inräknad) Vila ryggen nu!
Kram!

Viktoria sa...

Vad kul att få träffa gamla släkten så där helt apropå! :D Det är konstigt att man drömmer om såna man inte tänkt på alls på väldigt länge. Det bevisar väl att hjärnan har många hemliga rum o inte glömmer någonting (fast man tror det).
Krya på dig nu mamma. Jag kämpar på här men märker ingen större skillnad ännu. Vi får träna upp vårat tålamod både du o jag! *kram*

Bloggintresserade