tisdag 23 februari 2010

Längtar!

Gammelskogen söder om stugan i Granåsen,en vacker höstkväll.Dit längtar jag nu när det är så kall och det verkar som vintern ska stanna för evigt!Man går genom denna när man ska gå ner till min lilla båt vid sjökanten.Vackert är det väl inte,men det är en så skön känsla när man går där och känner dofterna från mossa och gamla träd.
--
Min dag idag började ovanligt tidigt,för att vara mig.Kl.7.00 var jag klarvaken.Steg upp och gick ut och hämtade tidningen.Satte på kaffebryggaren.Lade mig igen,men det var bara att kliva upp.
Min vana trogen dukar jag en frukostbricka,tar med tidningen och sätter mig under en filt framför TVn.Tänk att man kan sitta hur länge man vill och bara mååå.
En stund vid datorn sen och efter det lite dammsugning.Jag har dammsugaren framme.Vågar bara ta en liten bit i taget.Det är bland det värsta ,att göra, när man har ont i ryggen.
Lunch.
Ringde till käre Far som har namnsdag idag.
Måste ut och lufta mig lite.Kallt,som........Tog bilen och åkte till Storheden en sväng.
Handlade lite.Hittade RÖDBETOR.Så nu är det rödbetskok igen.Kanon!
Viktoria har varit hemma med William,som haft magsjuka.Nu börjar han bli bättre ,så dom kom förbi en sväng.Han börjar klättra på väggarna ,nu när han är piggare.Riktigt ok var han nog inte,för han ville inte ha nå "bullor".
Nu kokar jag potatis och ska snart äta,innan det blir Skidskytte!Underbart med detta OS!
Vilken kväll det var igår igen!!Fnissiga, glada,härliga tjejer som gjorde det IGEN!
--
Det var min dag idag .

3 kommentarer:

Gunnel sa...

Det är svårt att vara nöjd med det väder som vi har just nu. Vackert, men alldeles för kallt.
Håller med dig om att skidtjejerna är jättefina, man blir glad av att höra dem fnittra.
Skidskyttet är också roligt att se, även om det inte har gått så bra för de tjejerna.

Annica sa...

Burr, så kallt - i morse 28 minus! Kan man göra annat än längta till varmare dagar?
Angående de duktiga skidflickorna - verkligen synd att flera av dem blivit förkylda. Inte alls kul, speciellt inte under OS.

Viktoria sa...

Åh jag kan riktigt känna doften där i Granis-skogen. Det är ett doftminne som värmer inombords och det behövs i denna kyla.
Nu får det banne mig bli varmare annars tror jag vi alla blir sjukligt deprimerade...

Bloggintresserade