fredag 29 oktober 2010

Chili con Carne.


Förr i tiden såg nog fredagarna ut så här.Åtminstone för mig,på den tiden jag var hemmafru.Så är det inte numera.Jag städar när andan faller på,om den faller på,eller om det håller på att gro igen helt åt fanders.
Jag känner att det inte är någon ide att sätta igång om jag inte har riktig lust,för då blir det bara halvdant.Ibland kan det ju vara riktigt kul faktiskt.För att inte tala om hur kul det är när det är färdigt och det luktar rent och är snyggt.
Fredagarna för mig,är numera tt åka iväg och köpa någonting gott till kvällens TVtittande.
Idag köpte jag dessutom ingredienser till Chili con carne.Jag brukar göra mycket när jag lika kommer igång att laga det.Då kan jag frysa ner och har många middagar.
Var på graven och ordnade till lite också idag.Har bl.a.ständigt två ljus brinnande där.
--
Lite upp och ner har det varit med sömnen nu ett tag.Det är en lite jobbig tid detta,men det brukar ge med sig.
Känner mig ensam och ledsen periodvis.Samtidigt VILL jag vara mycket ensam.Trivs ganska bra med det.Värre kunde det vara,brukar jag säga,och det är nog så.Har förlikat mig med min tillvaro ganska bra ändå,tycker jag.
Slut om detta nu!
--
I morgon blir det Chili con carne för hela slanten!Förresten kanske man skulle göra en tur till fyndmarknaden i Arcus.Men då kommer man väl bara hem med någonting man egentligen inte behöver.Får se!!!
God kväll folket!

1 kommentar:

Sanna sa...

Åh så gott med chili con carne! Synd att jag tål bönorna så illa numer bara... Men lite kan man ju äta o njuta ändå! :) Hoppas du får en mysig helg mamma och att du får sova gott! Kram!

Bloggintresserade