fredag 15 oktober 2010

Fredag!


Nu har lönnens löv fallit till marken och fått sällskap av en gnutta snö och is.
Ömsom sol ömsom mulet är det nu,mest hela tiden.Kyligt!!
Jag har plockat in det sista från gården inför vintern nu.
Fågelbordet kom ut i rätt tid i år.Fåglarna har hittat dit och jag har fått fylla på det igen.Det är så kul att titta på alla små dunbollar,som rustar sig för kylan.
--
Idag,efter flera veckors ringande och tjat,har mitt kylskåp lagats.OCH,det går på garantin.Var lite orolig för att dom skulle slingra sig ur det också.Men det var ett fel från tillverkaren.Skönt!!
--
Från det ena till det andra.
Musik finns det verkligen mycket bra att lyssna till.Både gammalt och nytt.Har laddat hem Spotify på datorn,och där kan man söka fram allt mellan himmel och jord.Gratis dessutom.
Har bra högtalare till datorn,så det är ett rent nöje att "spisa".
En sak som jag tycker väldigt illa om,är när jag hör Annelie Ryde misshandla "Gråt inga tårar"på radion eller på tvn.Det gör ont i hela kroppen.Hu så hemskt.
--
Nu har jag gnällt lite lagom för idag,så nu tar jag och åker iväg och köper mig en Pizza.Det var länge sedan.
Trevlig Helg!!

7 kommentarer:

Gunnel sa...

Annelie Ryde är íngen favorit hos mig heller. Hörde på radion att hon gjort en dansbandsskiva. "Gråt inga tårar" kommer väl från den.

Annica sa...

Åh, vad jag håller med er om Annelie Rydé! Jag har alltid tyckt att hennes röst är så metallisk och utan värme. (Men jag är lite avundsjuk på hennes figur, hon är snyggt lång och slank.)

Sanna sa...

Haha jag hoppas det blev en calzone och inte en kebabpizza denna gång!? ;-)

Viktoria sa...

Jag håller med om Anneli Rydé jag också! Hon har så vass röst så det gör ont i själen...
Idag blev det pizza för mig också. En Calzone... ;)
*kram*

Yvonne sa...

Ingen Kebab utan Lulespecial utan vitlök.Stark och god!!

viola sa...

På tal om fåglar. I fjol föll en fågel ner i ett rör somm håller uppe inglasningen på balkongen. Jag hörde hur den kämpade för att komma därifrån. Tyvärr, det gick inte så den dog nog en kvalfull död där. Ve och fasa!!!!! Nu har det hänt igen. Stackarn flaxar och river där nere. Jag kan ju inget göra men jag ska försöka täta på nåt sätt om jag vågar gå upp på taket. Det är ju 5:våningen. Bättre då för dej som kan mata fåglarna.

Yvonne sa...

Viola--usch så sorgligt!

Bloggintresserade