onsdag 29 juli 2009

Onsdag!!!

Nu har jag vinkat av Patrik!
Det har varit så roligt att ha honom här i två dagar.
Igår förmiddag var vi till Järn o Sport,och han köpte en grill.Likadan som min ,men mindre.
Han ringde och bjöd hit Viktoria och William på premiärhamburgare från nya grillen.
Vi hade en jättefin dag,fint väder.Patrik och Viktoria hjälptes åt att få upp gungan igen så William fick gunga lite.
Tog ner den förra hösten eftersom banden svängt in i tallarna så oroväckande.
Men nu är den på plats igen.
Jag krattade kottar(en hel skottkärra)och klippte gräset på baksidan och gaveln.
Patrik solade.
Sen grillade han oxfile´och gjorde en god kall sås.Jag gjorde klyftpotatis.
En riktig festmåltid må jag säga!!!

En riktigt bra dag!
Bra sommar hittills,eftersom jag har fått umgås så pass mycket med mina nära och kära!!!
Nu ska jag "ligga" stilla ett tag innan jag ger mig ut på nya äventyr.
En liten sväng till Lulekalaset blir det kanske.
Annars lugnt!

Tack för kommentarerna.Det är alltid roligt att få sådana.

Ha en bra dag ALLA!

3 kommentarer:

Sanna sa...

Ååhh så gott det lät!! *hungrig* Önskar att jag också kunnat sola, men det är inte mycket sånt väder här. Bara korta stunder. Har dock vart ute och promenerat idag iaf. Lite påtvingat, men men.... Ha så skoj på kalaset! Kram!

Eva sa...

Vad kul att du fått rå om dina barn och barnbarn i sommar, det betyder mycket framför allt när dom bor så långt borta, skönt att du har Viktoria nära i alla fall.
Blir kul när hon kommer tillbaka på jobbet (för mig alltså hehe)så vi kan surra på igen.
Ha det så bra nu.

Vickan sa...

Vad roligt att du fick en så bra avslutning på dagen också! Det var då så kul att få komma o äta lunch med er. En jättebra idé och jättekul att få träffa Patrik lite till. :)
Idag har vi varit till stan en lite sväng o nu sover lill-trollet. *kram*

Bloggintresserade