fredag 31 juli 2009

En liten berättelse!

Röka tjuka!(hur stavas det?)
Jag var kanske 13-14 år.Pojkarna kom på en genialisk ide!Tjuka(fårticka) går att röka.Handelsmannen i byn hade en uttjänt buss stående en bit utanför gården.
Grabbarna torkade och skar till tjukan som cigaretter.
Sen var det bara att röka på!
Himmel så gott!!!Men man fick akta sig så att inte Handelsmannen kom på oss,trots att hans dotter var med.
Vi klarade oss så vitt jag minns!
Första gången pojkarna skulle ha oss att röka på riktigt,var i SÅGEN!
Så himla osmart" men det gick bra ,förrutom att jag spydde!
BILL var det det hette märket på den tiden.

Det käns som att det är hundra år sen detta hände.Och det är det nog!

Det var lite gamla synder det!
Det kommer nog flera!!!

2 kommentarer:

Vickan sa...

Ja det blev ju en inkörsport det där också... :) Skönt att du lyckades sluta så småningom.

TREVLIGT hade vi igår kväll. Härligt väder - 18 grader varmt när vi kom hem halv ett. :) Vi får se hur vi gör idag. Kanske konst i det gröna på dan?
*kram*

Sanna sa...

Hahaha vilka idéer....men som yster sa: vilken tur att du klarade av att sluta! :)
Ni verkar ha det riktigt tropiskt som Viktoria skrev till mig. Avis är jag minsann! Önskar att jag hade haft längre semester så jag hade kunnat vara där med er! Men nästa sommar ska jag ha längre, då kanske det blir Italien! :) Puss & Kram!

Bloggintresserade