lördag 1 augusti 2009

Tropiskt!

Himmel vad det varit varmt idag!
Tropisk värme!Som det ska vara på Lulekalaset!
Tänke inte åka in först,men ändrade mig och tog bussen!
Det var jättebra.Åt palt först.Fick så småningom kontakt med Viktoria m.fam.Sökte upp dom så jag fick träffa Nicke o Sonny!William hade fått tårta på barnens kalas,så han var nöjd.
Gick omkring lite till och träffade faktiskt på några bekanta.Vi satt och lyssnade på Jazz en bra stund.
Väldigt trevligt.Ett annat äldre par satt där också och vi började prata.
Kände så väl igen dom som spelade,men detta med namn!!!
När jag var in på Ripan för att kissa kom det en man i 50-års åldern.Shit,han stötte på gamla kärringen.pratade med honom en stund,sen var det bara att dra!Himmel!!!!

Skulle åka hem vid halv fyra tänkte jag.
Bussen kom ju aldrig!
Lördagar är skit,fick vänta en timme nästan.
Tyvärr såg jag på busshållplatsen några av mina grannars barn,som inte mådde så bra.
Dom åkte dessutom mot Bergnäset och inte hem.
Fy tusan,det tog udden av det roliga!

Imorgon blir det kanske Konst i det grön på Kronan.

Otroligt att det blev ett så bra kalas trots allt.!!

3 kommentarer:

Vickan sa...

Ja, du verkar ha haft jätteskoj på kalaset och det var ju verkligen kul. :)
Inte lika kul att se grannbarnen dock...
Vi har också haft kul men nog var vi möra i går kväll! Jösses, det känns i hela kroppen att man gått o gått o gått! Vi var hemma vid 12.
Värmen verkar fortsätta idag. :) Vilken härlig helg!
*kram*

Sanna sa...

Vilken härlig helg! Kanonväder till kalaset! :)
Jaså unga män stöter på mamsen! *hihi* Ja är man charmig så... ;)
Trist det där med grannungarna dock... :(
Jaja, nu ska Sanna till jobbet. Kram!

Eva sa...

Hej, har haft fullt upp så man hinner inte ens in och skriva.Det har verkligen dragit igång nu, många som börjat jobba.
Äntligen är då Viktoria tillbaka =) så vi får surra på lunchen!
Skön helg det har varit fast jag har hållit mig från stan. Men ni verkar då haft det bra också.
Skönt med VÄRME och SOL.
Ha en bra dag

Bloggintresserade