tisdag 18 augusti 2009

Hans vilda hjärta!

Blev fast med en puttinutti,söt film på 7an igårkväll så det blev inte att skriva något.
Så skönt det är ibland att se nåt snällt och inte bara mord och elände.Nu var det sorgligt slut på filmen,men ändå.

Förmiddagen var mulen.Så jag satte igång att göra äppelmos av det lilla jag hade fått på mitt träd.Det blev iallafall några burkar.På skinkan till jul räcker det.
Elsy kom in med en jättegurka.Det är SÅÅ gott,man kan äta den som frukt.Har den framme på bänken,så den håller rumstemperatur,då är den som godast.Skär en bit då och då och äter.
Hon hade lånat Björns elrök i söndags och rökt lite fisk(öring).
Jag fick en bit igår.Supergott!
Jag vet att vi lånat denna rök en gång för länge,länge sen.Den är otroligt enkel att använda.

På eftermiddagen blev det skönt ute,om än det blåste ganska mycket.
Jag gick en sväng och när jag kom tillbaka fick jag se att det fanns bär på min gamla vinbärsbuske som kom fram när Björn tog bort min gamla björk.
Det var bara ut och plocka.Man måste hitta på något att göra för att vara ute.Det var jätteskönt!
Jag tog upp lite av mina potatisar och åt "dopp i kopp".Himmel vad det är gott!

Sanna skrev nånting bra i sin blogg igår.
Det är sant som hon säger,att man bara rusar omkring och inte ser eller känner något.
Jag måste nog försöka tänka på det.Speciellt nu när jag kommer till stugan igen.Ska försöka att njuta lite mera och inte bara känna stress hela tiden.
Ska ut i skogen och plocka hallon bl.a.
Hoppas det finns kvar!Det är ju så skönt bara att VARA när man är där i riset.

Nej nu kanske jag ska göra nåt vettigt idag också.Få se vad det kan bli.
Jag är ju min egen chef numera!

Ha en bra dag!

2 kommentarer:

Vickan sa...

Ja vad kul att du har skrivit! Det är något som fattas när du inte gjort det... :)
Jag har också tänkt på det att man nästan alltid ser filmer om mord o elände och att man borde se något glatt istället som omväxling. :)
Jag hör av mig lite senare. *kramar*

Sanna sa...

Jag har också saknat dina inlägg! :) Härligt med egna bärbuskar, det skulle jag också vilja ha. Idag har jag tränat igen, det var skönt. Solen har vart framme hela dagen, härligt! Nu snart läggdags...nattiskram!

Bloggintresserade