onsdag 5 augusti 2009

Försöker att skingra tankarna!

Jag måste ta en liten paus från solen.Då passar det att gå in här och skriva lite.Jag har varit ute och cyklat.Stannade till vid Miljögården och tog en fika.Där var det skönt att sitta ute,det fläktade lite.Mycket folk i farten överallt.Kollonolotterna är fullt befolkade nu när det är sånt här väder.
Har rensat lite i min trädgård,plockat in lite vinbär.Suttit ute och läst,men på min altan blir det så hett.Som tur är har jag en markis jag kan dra ner,så när jag skrivit färdigt här,ska jag njuta en stund till.
Många aktiviteter är det på gång.Området har sin egen dag på lördag,med loppis och allt mellan himmel och jord.Det brukar vara mycket folk på denna dag,och nu har vi ju så bra väder också,som verkar bestå.
Kyrkan hade sommarcafe utomhus idag,men jag for som sagt till Miljögården istället.
Nu skulle man egentligen passat på att ta en skärgårdstur.Det går turbåtar ut till olika ställen hela sommaren.Men jag är nog för oföretagsam för att komma mig iväg ensam.
På lördagkväll ska Viktoria och jag gå på bio.Det var evigheter sedan.Tänkte få skratta lite med Sommaren med Göran.Det ska bli skoj!
Nej nu måste jag ut igen,har svalkat av mig lite här inne.Jag har svalt och skönt inomhus tack vare att jag har en massa tallar som skuggar huset.
På återseende!

Det var vid halv fyratiden jag skrev det där.
Sen dess har jag suttit ute och läst en stund till.Stekt leverbiff och ätit.Vi började prata om leverbiff igår Viktoria och jag.Blev så himla sugen.Jag lät den tina och klickade ner smeten i stekpannan.Lingon och potatis till.Himmelskt!!!
Gick ut en promenad sen.Det är så skönt att gå där på kollonilotterna och titta ,när alla invandrare odlar för fullt och alla andra fixar med sina blommor,en sån här varm kväll.
Jag kände när jag varit ute och cyklat och tittat på folk,mitt på dan,att jag mår mycket bättre i sinnet.Så det är bara att försöka hasa sig iväg.det är det värt.
Bra dag!

Har fått grattisbrev och förfrågningar från dagstidningarna om jag vill ha en gratisnotis om att jag fyller pensionär.Herregud!Dom är inte kloka!Är det nåt att fira?65 år?

Nu är det snart dags för Hunter,den norska krimminalserien.Den får jag inte missa!
I morgon ska jag på "örontitt",hihi,på vårdcentralen.

Ha en bra kväll gott folk!

3 kommentarer:

Sanna sa...

Vilken härlig utedag! Klart att du ska firas! :) Lycka till hos doktorn imorgon! *kram*

Eva sa...

Snälla du,65 är bara en SIFFRA, åldern beror på hur man är och när man hör hur du flänger på så tror man du bara är 35 =)
Vill också gå och se sommaren med Göran, få höra hur den var sen.
Roligt att mamma-dotter får umgås en kväll!
Ännu en solig dag verkar det som, ha det så gott.

Vickan sa...

Vilken otroligt härlig dag du fick! Det är kul när det är så mycket folk i farten och det är skönt för hjärnan att röra kroppen - visst är det konstigt? :)

Ikväll blir jag solo. Skönt men lite konstigt också. Kul om vi får finväder i helgen! Lycka till på vårdcentralen.
*kramar*

Bloggintresserade