söndag 30 augusti 2009

Tack!

Satt och kollade kommentarerna jag fått på min lååånga blogg som jag skrev häromdagen.
Så kul att få sån respons från er alla(till och med Patrik).

Igår regnade det nåt hemskt hela dagen.Och blåste.
Tog bilen till Coop nära och passade samtidigt på att åka till Bagarstugan.Viktoria var där och bakade med en några kompisar.Fick en smakbit.Jättegott!
Perfekt dag för en sån aktivitet.

I morse regnade det och blåste också,men det klarnade upp på förmiddagen.
Det var marknad på Kollonilotterna så jag cyklade dit.Grönsakerna var redan slut när jag kom,men jag åt köttsoppa m.klimp där.
Viktoria,Örjan och William kom också dit.Vi gick till Miljögården och tog en fika.Jag fick även tag på Rödlöksmarmeladen jag var ute efter.
Träffade massor med bekanta.Kul!
På eftermiddagen såg jag Finnkampen i flera timmar.Hu,vad det var spännande!!
Var sedan tvungen att gå en stavpromenad efter allt sittande.
Riktigt skönt väder!

Började se "Gangster" på 4an.det var den värsta skitfilm jag sett på lämge,så jag sket i den.
Sanna ringde så vi pratade bort en bra stund istället.

Ny vecka i morgon,IGEN!
Inte klokt vad tiden går fort.

Såg en bra insändare i Aftonbladet idag,med anledning av moderaternas förslag om skattesänkning.

Mer hjälp åt det arbetslösa?
Nej för katten,sänk skatten!
Ska pensionärerna få det bätte?
Nej för katten,sänk skatten!
Ska sjuka få behålla sjuklön?
Nej för katten,sänk skatten!
Fler vuxna i förskolan?
Nej för katten,sänk skatten!
Bort med mjölken,in med vatten?
Ja för katten,sänk skatten!
R.N.

Ha det bra kära vänner!God Natt!

2 kommentarer:

Vickan sa...

Hahaha det var en bra insändare! Precis så dumt är det.
Det blev en bra helg trots regnandet. Jättemysigt igår på kolonilotterna!
Vi började med förrådet igår äntligen. Gu så härligt. Bilen är full i skrot som vi ska köra bort sen.
Ha en fin dag i dag - jätteskönt väder! *kram*

Sanna sa...

hahhaha, håller med Viktoria, den där RN fick till det bra! :)Inte klokt hur man/de prioriterar!
Här skiner solen just nu, men det väntas regn hela veckan utom tisdag, vi får se... Guuud så gott med klimp!! *avis* Vill osså ha!! Nej nu är det dags för kaffe...kram!

Bloggintresserade