tisdag 4 augusti 2009

Lång dag!

Det käns som det har varit en jättelång dag idag.
Vet inte riktigt vad jag ska ta mig för.
Åkte iväg iallafall och köpte GODIS till far som fyller 87 år på söndag.Ska skicka iväg det i morgon.
Mor ringde.Dom var i stugan,där var det mulet,men varmt.Dom hade varit där i närheten och plockat lite hjortron.Jag sa att dom måste vara försiktiga och inte gå långt.Jodå,det lovade hon.Tror inte heller dom gör det,dom orkar inte.
Helt appropå hade det kommit storfrämmande dit.Min kusin Eva och hennes man från Danmark och kusin Vera och hennes man från Dalarna.
Mor var så glad,hon hade inte trott dom skulle få träffa dom nåt mera.
Igår hade Mor och Far varit och hälsat på min moster Edit i Hoting och hon hade varit så ovanligt pigg.Hon fyller 89 år nästa gång.

Tog sen en cykeltur till affären och till graven för att vattna.
Det är så torrt så det är brunt överallt.Min gräsmatta är så tråkig och jag tycker mina blommor har blivit så fula,trots att jag vattnat.

Läste i Aftonbladet om mamman som råkat köra på sin treåring,nånstans utanför Skövde.Hon skulle ut med bilen och barnet kom ivägen.Det dog.Nånting så fruktansvärt!!!!!hela grannskapet var i chock,stod det.Nåt sånt kommer man nog aldrig över skulle jag tro.
Usch man Ryser!!!

Från det ena till det andra.
Nu får vi hoppas Patrik får bättre väder,när han ska spela golf i Söderköping!Idag regnade det i Götet.

Ikväll blir det att se sista Allsång på Skansen och Foyle´s War.

Nu kom Wiiliam och Viktoria,så kul!
Tjao!

2 kommentarer:

Sanna sa...

Åh jag som också tänkt skicka godis... *skrattar* Det lilla godistrollet! :) Vettetusan vad jag ska skicka....tips? Kram!

Eva sa...

God morgon, en lika solig dag idag. Skulle varit skönt att vara ledig men jag hoppas det håller i sig över helgen.
Vad roligt att dina föräldrar är så pass pigga att dom orkar plocka hjortron =)
själv får jag inte ens promenera för jag har någon inflammation i muskelfästet i benet...jösses börjar man bli gammal redan =( haha..nu är det bara fortsätta jobba här har det dragit igång på riktigt nu. ha det gott

Bloggintresserade