torsdag 13 augusti 2009

Lite städning.

Igår var det en perfekt dag att städa lite,eftersom det var mulet.Skäms nästan att säga det men det var skönt med lite svalare väder.
Jag vaskade av alla golv,vilket jag inte gjort på evigheter.Det har ju varit uteväder i flera veckor.dessutom springer man ut och in med bara fötter.Det var jättesmutsigt!Så slönt att få det lite fräschare.
Det var ganska skönt på eftermiddagen,så en liten promenad blev det.
Sen var det fullt upp på TV-fronten.Sista delen av Hunter och så Mördare okänd.Det var nästan midnatt innan det var slut.

Idag har solen varit framme igen.Svalare ,men vackert och skönt.
Lite handlande och så var jag på graven med nya nejlikor och satte i en vas.
Kärrade bort lite gamla växter från tomten.
Skulle vilja kasta mina Surfiner också,dom har tydligen fått mjöldagg,eller nåt.Fula är dom,men dom får väl hänga kvar ett tag till.

Så mycket mer är det nog inte som hänt i mitt liv idag.
Får väl se vad morgondagen bjuder på.

Slutar med en liten betraktelse av denne Arne Isaksson från Bollstabruk som jag citerat några aforismer av tidigare


Människan var i början urskum.
Sen blev hon en fisk.Av sin egen
inbilskhet klev hon upp på land
och blev en apa.Sedan en åsna.
Därefter en människa.
Hon skapade sitt eget beläte.
Kallade det för Gud.
Hon påstod att hon själv var dess avbild.

Bäst vore om hon om hon fråntogs rösten
Och förmågan att tänka längre än
näsan räcker,det är långt nog.
Och att hon återbördades till
sitt åsnestadium där hon ju
onekligen hör hemma
Att döma av hennes gärningar.
A I


God kväll alla människor av urskum komna! (OBS-Ett Skämt,HIHI)
Bye!




2 kommentarer:

Vickan sa...

Skönt att få städat. :) Det är sånt som kommer i andra när det är vackert väder. Precis som det ska vara. :)
Jag är trött idag efter arbetsveckan. Gästerna åkte hem halv åtta och sen var jag hemma från fågelvattningen strax efter åtta.
Ha en skön dag idag mamsen! *kramar*

Eva sa...

Kom på att jag inte ens har varit in och hälsat idag =) skäms på mig.
Här är det fullt drag hela tiden så du må tro att jag LÄNGTAR till helgen!
Ikväll blir det krypa ner i soffan och se på en film, har varit vissen några dagar så det ska bli skönt. (hade nästan önskat att det regnade)Ha en bra helg nu.

Bloggintresserade