söndag 5 juli 2009

Tillbaka!

Nu har jag återvänt från min lilla tripp till stugan.
Åkte i tisdagsmorse.Stannade i Skellefteå och skulle fika,men det var så hett så det gick knappt vara ute.Skönare att sitta i bilen.Senare hörde jag på tv att det hade varit värmerekord just där.30.6 grader.
Kom fram till stugan vid halv fyra.Jättefint väder var det.
Onsdag en liten tur till Svanabyn och affären.
Tage kom och gick med stavar.Det var kul att se att han såg mycket fräschare och piggare ut.Hade gått ner en del i vikt också.Men det är klart att det är ensamt för honom nu när tvillingbrodern är borta.
Det är så skönt när det är så där varmt i Granis,man kan ju gå omkring klädd precis hur som helst.Tro det eller inte men jag bakade bullar i hettan.Längder blev det på en liter.
Satt i solen och läste och gottade mig mesta tiden annars.Fick riktigt bra färg på huden.
Badade också i sjön en gång.Härligt!!
Fredag gjorde vi en liten avstickare till Dorotea.Var på graven och vattnade.Träffade moster Maj och Micael och Daniel.
På kvällen åt vi surströmming ute på altanen.GOTT!!
Det är så skönt att duscha där när man kan ha dörren öppen och solen tittar in i bastun.Och att gå ut på toa på morgonen i bara särken är ju gudomligt.
Tyvärr var det ganska mycket Broms och såna odjur ibland.Får hoppas att det var nån period så det försvinner lite.
Lördag blev det betydligt svalare så vi åkte till Junsele och fikade på Hembygdsgården.Vi fick guidad tur i dom gamla husen där.En man och hans två söner berättade om allt möjligt.Trevligt!
Och MYCKET hembakat fikabröd till kaffet.
Åkte förbi Backe(där det var marknad)köpte blommor och for till Rossön och satte dom på min Mormor o Morfars grav.
Det blev en riktigt lång turne´.

Idag körde jag Vilhelmina-Storuman-Arvidsjaur hem.4,5 mil längre men roligt att se nått annat."Turistade" lite efter vägen.Stannade på många fina ställen.Köpte ett par fina örhängen av tenn med Lapplands landskapsblomma på.Fjällsippan!

Nu är denna dag slut.Blir skönt att sova i egen säng igen.
Vill så gärna vara med Mor och Far,men det börjar bli ganska jobbigt.Lite glömska har dom blivit båda två och håller efter mig hela tiden.Jag får inte vara för mig själv alls.
Hörapparaterna har dom inte på heller så dom frågar om hela tiden när dom pratar med varandra.UJUJUJ!
Men dom är ju gamla som sagt så man får försöka ha tålamod om än det inte är lätt alla gånger.

Nog om det!
God natt kära vänner som tittar in!

Inga kommentarer:

Bloggintresserade