onsdag 11 november 2009

Fläng!


-----
---------
-------------
-------------------
-------------
Det blev mycket idag för en lat pensionär!
10.00 hade Elsa H och jag stämt träff på Nordea.Vi skulle ÄNTLIGEN avsluta vårt gemensamma konto sen obligationsklubbtiden(långt ord blev det).
Kul att träffa henne.Kom på att det var ett helt år sen sist.Det var sista gången" Seven Sisters"hade möte.Vi åt middag här hemma hos mig.Konstigt det är att allt har en ände.Trist!
--
Lite andra ärenden hade jag på banken också.
Passade på att göra ärenden på stan,när jag lika var där.
Köpte mig en ny BH,skitdyr!
Var till Apoteket(Verkar som att jag är där stup i ett)
Lämnade in Keno.
Var till Kioskpiraten och köpte snus.
----
På väg hem strax före lunch,kom jag på att jag skulle ju hämta den där efterlängtade fotpallen.Dom ringde medan jag var på banken.
Nåväl,jag var nästan hemma,så" jag äter väl lunch först då",tänkte jag.
Ringde till möbelaffären när jag kom hem.Tyckte att dom kunde gott köra hem den,efter allt strul.Nejdå,det tyckte inte dom.
Åt lunch.
Såg "hem till gården".
For iväg och hämtade pallen.
Handlade på Coop.
Tog en fika på cafeet.
Hem,skruvade fast fötterna på pallen.
Lagade middag och åt.
Lite datakoll.
Tv---Bonde söker fru och Oskyldigt dömd.
Nu sitter jag här igen.
OCH PALLEN STÅR PÅ SIN PLATS VID SOFFAN,ÄNTLIGEN!!!
--
Det var min dag,som sagt ovanligt mycket spring för en lat pensionär!!
Klart- slut!

2 kommentarer:

Viktoria sa...

Oj vilken dag! :) Men nog är det roligt att du har hektiskt någon gång också. hahaha
Då uppskattar man vilan mer sen!
Idag är det otroligt vackert ute - ut o njut! :)
*kram*

Patrik sa...

Hello! Bra med spring i benen ;-)
Du kanske skulle skaffa dig en stegräknare och se hur många steg du tar per dag :-) De säger ju att 10 000 steg per/dag är hälsa.

HA en go dag, jag sitter och jobbar hemma idag för att få ihop två rapporter och idag är det ganska ljust i Götet, skönt

Tjing//

Bloggintresserade