måndag 9 november 2009

Gnäll!

Idag har jag varit en riktigt gnällig kärring!
Ringde till EM-möbler i morse,och frågade var min fotpall tagit vägen.Nu är det faktiskt tre månader sen jag beställde den.Sen har det bara varit strul.Fick välja om tyg ,för det jag ville ha fanns inte.Det var samma med soffan,men den har jag ju fått för flera veckor sen.
Hon som svarade skulle titta,sa hon.Hörde att dom pratade i bakgrunden.Så kom hon tillbaka och sa att hon skulle ringa upp mig,när hon visste något.OK!

Jag åkte iväg till apoteket efter lunch och sen var jag ute en stund.Ordnade till ljusnätet ,som jag har på en buske bl.a.
När jag kom in och hade druckit kaffe,var klockan över tre.

Inte hade jag hört något om pallen.
Ringde upp igen.
Nej hon hade inte fått nåt besked.Det stod på ordern,att jag skulle fått den förra veckan,sa hon.
OJ,nu höll jag på att koka över.
I morgonbitti skulle hon ta itu med dom igen.
Jag sa att,om jag vetat detta ,hade jag avbeställt alltihopa.Men nu har jag ju soffan,så jag vill ha fotpallen också.
Inte blir det fler möbelköp där inte.Det ska jag tala om för dom.
Himmel,vad man kan bli irriterad!!!!

Ja,det är väl bara att vänta igen.
Måste lugna mer mig.Jag brukar inte bli arg så lätt,men detta var droppen!

Lingonsylt har jag kokat.Det är något som jag inte kan vara utan.Nu är det bara en påse kvar i frysen,men det räcker långt.
Sen blev det underbara "livet i Fagervik"
Så nu är jag lugn och sansad igen.

Det var skönt att få gnälla av sig lite!!
God Kväll!

4 kommentarer:

Eva sa...

God morgon, ja det är då helt rätt att du säger ifrån nog är det väl förbenat att dom inte ska kunna fixa sånt här på så lång tid eller i alla fall ha ett besked!! Nej PÅ dom bara =)
Och det är då faktiskt inte gnäll att bli arg över sånt...
Jag ska jobba vidare här vi är alltid för lite folk så det är bara jobba på!
Ha en bra dag

Viktoria sa...

Jag håller med Eva - det är inte gnäll. Självklart ska du bli arg o säga ifrån när de inte ens kan ge besked! Fy så dåligt. :(
Men det är bra för oss andra att veta att man inte ska handla där.
Hoppas du får en gladare dag i dag. Det ska ju bli ditt favoritväder - snö. :)
*kram*

Gunnel sa...

Nej det är inte gnäll. Det är urdålig service av möbelfirman. Jag tror att de flesta av oss någon gång har känt både ilska och vanmakt mot affärer och företag som inte verkar bry sig om kunden.
Det är du som har rätt!

Annica sa...

Håller med föregående kommentatorer. Det är absolut inte gnäll. Jag undrar vad Sverker i PLUS skulle säga? "Hota" med honom...! Själv vände jag mig till kommunens konsumentvägledning när jag hade (stora!) bekymmer med en hantverkare. Där var de jättebra.

Bloggintresserade