torsdag 26 november 2009

Snart Advent!

Lite adventsstämning hemma hos mig i kväll.
I morse och hela dagen har det varit lika mörkt som på natten tycker jag.
Dessutom hotar dom med att det inte blir någon vit jul.Hoppas dom har fel!
--
Jag har nästan färdigt med gardinbytandet.Inte riktigt.
Fyra elljusstakar och en stjärna har kommit fram,men det ska fram tre stakar och en stjärna till.Det blir så mysigt!!!
Ute ska det upp lite slingor också.
--
Nu börjar jag känna lite i armen.Har varit och tagit vaccinet idag.Få se hur mycket jag kommer att känna av det.
Det var lång kö idag också.Jag hade bokat på webben så det gick snabbt för mig.
--
Det blev naturligtvis att gå lite på stan också,trots att jag kände mig så trött i mörkret.
Köpte lite mera värmeljus och en mini-mini-julgran i plast.Ska inte ha nån vanlig iår.
Var och tankade vid hamnen och handlade på Willys.
--
Nu är denna dag till ända snart och likaså mitt skrivande för idag.
Hej till nästa gång!

3 kommentarer:

Eva sa...

Vad mysigt det såg ut =) nog är det härligt med mörker och tända ljus också även om det just nu inte känns så kanske!
Känns som man trött oavsett hur mycket man sover men ikväll ska vi ladda upp för Western Farm det ska bli jätteskoj. Mitt kök är fortfarande inte klart så någon julstämning har jag inte hemma ännu tyvärr men det kommer väl.
Ha en bra dag och helg nu.

Viktoria sa...

Så mysigt med advent! Jag längtar tills vi fått fram våra ljusstakar.
Gardinerna i köket bytte jag i förrgår så lite har jag smygstartat.
I kväll blir det fest och det blir jättekul. Skönt att få umgås o ha roligt o koppla bort vardagen lite. :) Ha en bra fredag! *kram*

Gunnel sa...

Det måste vara vit snö till jul. Det här mörka dagarna blir man ju så less på.
Vi har inte så mycket adventsstämning hemma. Vi har fått nya fönster och har ännu inga fönsterbänkar uppe, men det blir väl bra så småningom, hoppas jag.

Bloggintresserade