söndag 22 november 2009

Helgen!

( Gammal bild!Men Hockey ialla afall!)

Varför tror jag att det är lördag hela dagen idag?
Kanske för att jag varit på stan och fikat med Viktoria,Örjan och William.
Lätt förvirrad hittade jag inte min apotekspåse när vi kom ut från Clas Ohlson.Gick in och frågade och sökte.Även Örjan gick en sväng.
Brydde mig inte så mycket om Treotuben jag hade där,men mina nya handskar.
Toan,sa Örjan.Just det,jag hade hängt den på kroken där,det kom jag ihåg.
Gick dit,ingen påse!Nån fick sig nya handskar,tänkte jag.
Apoteket.Ja,dit var den inlämnad!!!Tack!!
--
Jag tog bussen hem,eftersom dom skulle till Storheden och handla.
--
Det var så skönt ute,-3 och sol,så jag tog och satte upp slingan på bodan.Det var lite spikande och grejande,men nu är den där.Nu får den lysa tills i januari.Och,jag behöver inte tänka på lampan som tänds och släcks för tidigt när det är så här mörkt.Skruvade ur den.
--
Har inte skrivit här sen torsdag som kanske märks.
--
Fredag var jag med William.Han var lite febrig efter sprutan.Inte alls farligt,men onödigt att ta ut honom,när mormor finns till hands.
--
Har sovit dåligt några nätter.Det är så ibland,och då blir jag ganska trött.
Igår morse var jag inte alls i form.
Men jag åkte iväg till Coop Arena klockan 14.00.
Strålade ihop med Majvi och Tuula och 20 st Herrar.Postfolk.
Vi åt en asiatisk buffe i restaurangen och sen såg vi hockey.
Luleå mot Frölunda.Det var JÄTTEkul!Bra match och så vann vi ju!!!
Vår målvakt Anders Nilsson var suverän.Synd bara att han inte fick hålla nollan.Vi vann med 2-1.
--
Så det blev en riktigt lyckad helg,mot alla odds.Är helnöjd!
---------------------
Nu är klockan 20.30 och jag har ätit och tittat lite på TV.
Det är bara att se fram emot en ny vecka.
Lite göromål är nog planerade.
Borde försöka köpa färdigt julklappar(om jag bara visste vad)
Vet inte hur jag ska göra med bakning,eftersom jag åker bort.Lite måste det väl bli,det är ju advent till helgen,och Nyår är jag ju hemma.
Underligt känns det på nåt sätt.Ingen innegran tror jag att jag ska ha.Får väl ösa på med ljus i stället.
---
Nu får det vara bra för idag.
Ha det bra där ute!!!

2 kommentarer:

Viktoria sa...

Vad kul att helgen blev så lyckad trots att du sov dåligt. :)
Det var så mysigt att åka iväg o fika en sväng i går.
Trist med spöregn idag men vi får behålla känslan från igår när solen sken.
Ha det så bra idag! *kram*

Gunnel sa...

Trevligt med Postfolket, förstår jag och dessutom vinst för Luleå Hockey.
Betr. dålig sömn så verkar det vara en edepemi bland oss lite äldre flickor. Jag sover bara 3 timmar vissa nätter. Min väninna och min grannfru har precis samma problem. Vad det beror på vet jag inte men det är irriterande när man är ligger där på natten och klockan slår 03.00 och man är jättetrött men kan ändå inte sova.

Bloggintresserade