fredag 12 juni 2009

+21 grader

Dagen började inte så bra.Kände mig bara gråtfärdig och ynklig.Ont överallt.
Då var det bara att TRAMPA på gasen och sätta igång med något.

Dammsög färdigt och vaskade av köksgolvet.Bytte matta i grovköket och bytte draperi till syrummet.
Gjorde mig lunch och såg på Hem till gården.

Sen åkte jag iväg till Jysk.Måste köpa nya dynor till stolarna på altanen,tyget är så skört och har börjat gå sönder.Sagt och gjort.Hittade grönrandiga som jag tyckte var så snygga.
Till IcaMaxi och handlade lite.Fikade utanför cafeet vid Coop Forum i solskenet.
Var sedan förbi och planterade på graven.tog bort lite jord så det inte svämmar över när man vattnar.
Var inte hemma förrän fyra igen.

Färgen på dynorna SKAR sig nåt hemskt med mattan.Det var bara att packa ihop igen och åka tillbaka och byta.Fick tag på gröna enfärgade.
Det blev jättesnyggt.Tjockare OCH billigare var dom.Hurra!!!!
Har suttit en stund i kväll och njutit i solen.
Har varit riktigt varmt idag.

Det är underligt det här med psyket.Det går verkligen upp och ner.Man blir alldeles kraftlös när man är i obalans.Och det är som att man har ont överallt.Jag hade så ont i knäna och benen på morgonen,men det gav med sig när jag kom igång med nåt kul.Så det är till att försöka aktivera sig,men det är inte så lätt alla gånger.

Ha en bra lördag,nu är det midnatt!
Sov Gott!

1 kommentar:

Vickan sa...

Godmorgon! Vad trist att du skulle få en sån dag igår. Men du orkar aktivera dig ändå och det är ju jättebra! Det där med kroppen o psyket hänger ihop. Jag undrar bara vad som påverkar först? Är det att kroppen gör ont som göra att man känner sig nere? Eller tvärtom? Eller både och? Det är nog viktigt att sköta om kroppen så mår huvudet bra. Och kan man tänka positiva tankar så mår kroppen bra. Det är inte lätt men allt hänger ihop.

Idag jobbar Örjan så vi ska åka köpa lite blommor nu på förmiddagen hade jag tänkt. Kanske vi kan komma förbi en sväng efter middagsluren o titta på dynorna?
*kramar*

Bloggintresserade