måndag 15 juni 2009

Måndag.

Igår gjorde jag ingenting.
Idag har jag gjort desto mera.

På förmiddagen for jag till Ica och köpte fil.grönsaker och permanent.
Såg att det behöver klippas gräs igen,men det får vänta,det var ganska blött efter allt regnande.Solen sken nu och det var +18 grader.
Jag gjorde lunch och som vanligt såg jag Hem till gården.Tack och lov är det inte sommaruppehåll ännu.

Fick skattepengarna förra veckan,så nu tänkte jag åka till ElGiganten och titta på kameror.
Reklambladen hade kommit och det fanns några billiga där.
Läste lite fakta om olika i en annan tidning och tänkte att jag ska nog unna mig en lite bättre.
Sagt och gjort.Åkte dit och köpte en Casio med 8.1 megapixel.Dom är så hjälpsamma och trevliga där på affären.Jag börjar ju bli stammis där nu.

Kunde ju inte sätta igång att fixa den direkt eftersom batteriet måste laddas först några timmar.Ett extra minneskort köpte jag också.Det hade jag i min gamla också.
Då började jag med permanenten istället.Nu var håret så där stripigt igen,så att man blir galen.
Det tog ett par timmar.
Då var det dags att göra iordning kameran.Så kul!!!Formatering av minneskortet och fixa inställningarna.Sätta fast den lilla bärremmen.Super!
Ska lära mig lite mera finesser så småningom,men det viktigaste är OK.
Den var ganska dyr men det tycker jag jag kan unna mig.En liten väska köpte jag också så att jag kan ha den om halsen.

Sen var det dags för toning av håret,som hade torkat nu.
Jag blev nog ganska nöjd.
Gick ut och plockade rabarber och kokade en kräm innan det blev SISTA Cityakuten.Rabarbern är som bäst nu och jag verkar få mycket i år.
Lååång var Cityakuten så nu är klockan mycket.
Men det har varit en jättebra dag.
Tänk vad det kan svänga här i livet.BRA!

Ingen promenad hann jag med ,men det får väl bli i morgon.

Ta var på Er!God Natt!

3 kommentarer:

Eva sa...

Du är då så duktig på ta dig för saker måste jag säga, här sitter det inte fast =)
Idag är det verkligen trist, jag hoppas det här drar över nu så vi får SOMMAR! Men vi får inte misströsta det kommer snart!!!
ha en bra dag trots regn och rusk.

Sanna sa...

Åh så nu är du snygg i håret igen! :) Vad härligt! Håller med Eva, du ligger då inte på latsidan minsann.. ;) Och vad skoj med ny kamera! Kram!

Vickan sa...

Men åh så kul med ny kamera! Klart du ska unna dig, mamma. Det är du värd. Sa jag att jag unnade mig ett par nya skor i söndags? Tror jag missade att säga det... :) Vi köpte stövlar åt William o då hittade jag ett par söta sommarskor. Kul!
Trist väder idag men det ser ut ljusna? Hoppas! Simon sommarjobbar i museiparken med att rensa ogräs... :)
Kram!

Bloggintresserade