lördag 20 juni 2009

Midsommar!

Det blev en bra midsommar trots allt.Mulet var det,men vi åkte iväg till Brändö Hamn,Elsy och jag.Åt en hamburgare till lunch,dom är supergoda där!Jag hade tänkt ta med fika men det blev inte så när man slog upp korpgluggarna och det var mulet!!!!Det var bara att göra det bästa av situationen.
Kaffe drack vi när vi kom hem,jag hade bakat en kaka som jag hade tänkt ta med.Sen vilade vi en stund och sen var det dags för min trerätters middag.
Elsy hade gjort en så fin midsommarstång och satt den så jag skulle se den från altanen.
Jag hade tre sorters sill,färskpotatis och bröd till förrätt.
Helgrillade en fläskfile´med Carambamarinad och färskpotatis,sallad och pepparsås till det.
Maränger,glass,vispgrädde och inkokt rabarber till efterrätt.
Vin och en liten nubbe tog vi till detta.
Riktigt lyckat.Jag sa till Elsy att hon skulle klä på sig för jag dukade ute.
Vi satt ute till strax före midnatt.Hade infravärmen på--funkade jättebra.Björn kom förbi en liten stund också.
Idag har det varit fint shorts och linneväder.Så skönt,äntligen!
Det blev så trist på eftermiddagen så jag cyklade till Örnäset och åt en pizza.Medan jag åt började det droppa ur näsan.Näsblod--det var bara att stoppa in servetten,hur tror ni det såg ut???
Andra gången nu på en vecka som det har börjat blöda så där.What´s up?
Blir lite orolig!
Åh vad jag längtar tills Sanna och barnen kommer till Granis.Och Viktoria och hennes barn.Får riktigt hjärtsnörp!!!!!!Det ska bli SÅÅÅ roligt!Få se när Patrik kommer,tänk om det vore i samma veva.Men man får väl inte tro att det är så bra!
Fick ett sms från honom igår.Mycket vatten och mycket salt gick det åt för det var jättevarmt där.
Nu slutar jag för idag.
Ska se om det är något på TV.Jo kommisarie Morse på 9an är det visst.
Fortsatt bra helg!
Blomsterkram!

1 kommentar:

Vickan sa...

Vi såg också kommisarie Morse igår! :) Det har varit en bra helg men inte har det känts som midsommar precis... Vad roligt att ni fick det så lyckat ändå, du o Elsy!
Jag har inte sett en enda midsommarstång förrän nu, i din blogg! hahaha
*kramar* Vi hörs i morgon!

Bloggintresserade