måndag 8 juni 2009

Utejobb!

Eftersom det var så fint väder idag har jag börjat med tusen saker ute.
Det gör inget,jag gör det i min egen takt.
Klippte framsidan och tog fram fontänen.Satte inte igång den,vill vara säker på att det inte blir nån frostnatt först.Vände på jorden i mina pallkragar.Ska plantera sallad och spenat och sätta några potatisar där.
Lämnade allt och for iväg till stan.Apoteket och lite annat.Sen for jag till Växtriket och köpte plantor--massor.Så roligt det känns när man kan börja planera ute.Det har ju varit så himla kallt sista veckan så det har inte gått göra något.
Tänk förra söndagen när jag kom hem med Mor o Far var det +30 och i lördags var det +10.
Jag grillade iallafall tre gånger medan dom var här.Korv,hamburgare och kyckling.
Vi satt faktiskt ute och fikade flera gånger,det är lä på altanen.

Ska vänta med att plantera plantorna nån dag,men potatisen åker i jorden i morgon.
Känner att jag börjar komma i fas igen.Det var kul men hektiskt när Mor o Far var här.Nu är dom hemma i Dorotea igen och har nog återhämtat sig någorlunda.
Hoppas nu det går framåt för Örjans pappa.Det är lite man vet om vad som kan hända en människa,och det är kanske tur.Tänker på honom och Ester hela tiden.

Nu ska jag gå och sätta mig och se "Cityakuten"
Jag gör precis som jag själv vill!Jippi!

Ha det så bra mina vänner!God Kväll!

3 kommentarer:

Sanna sa...

*kramarom* Tack mamma för att du är så BÄST! Din pepping är guld värd! *kärlek*

Eva sa...

God morgon, kallt idag också men jag hoppas värmen kommer snart.
Vi har varit i Stockholm i helgen och en tröst är väl att dom har lika kallt som vi =)drog på mig lite förkylning men jag hoppas det ger sig. Skönt att höra att allt är bra med dig. Ha en bra dag!

Vickan sa...

Vad härligt att se att du börjar ha lusten att plantera nu. :) Kanske jag också får det snart? :)
Trist med barnvagnen i morse... man fattar inte riktigt vad det är man ser - vagnen ÄR borta! Konstigt... :(
Ha en skön dag i solen idag!
*kramar*

Bloggintresserade