tisdag 16 juni 2009

Min Alpklematis!

Nu har jag provpnäppt med min nya kamera.Allt möjligt.
Jättekul!Ska lägga in lite bilder på mina blommor senare.

Fick till slut tag på trådkasett till min gamla trimmer.Den är stor och tung men bra.Järn o Sport var det som hade rätt sort.Robert visste direkt när jag frågade.Så köpte jag mera "Håll katten borta".Det dräller av katter här nu och dom ska INTE in på min altan!!!Kanske kan jag hålla Björns Ronja borta från att bajsa på min tomt oxå om jag har tur.
Klippt gräset igen på framsidan.Ni växer det så det knakar.

Imorgonbitti ska jag på Arbetsförmedlingen.Möte med närvaroplikt,jisses!
Jaja,har lite dagar kvar att stämpla, så jag får väl gå så jag inte blir utförsäkrad.

Kyligt idag.Fick vända om och ta på en varmare jacka när jag skulle gå på stavpromenad.Ömsom sol ömsom regn.

Några mysiga stunder jag minns.
--------
Risgröt och saftsoppa med flickorna och gubben
i husvagnen när det regnar.
--------
Farmor Ida kommer med kaffe och kakor
på sängen när jag är tonåring.
---------
Lillasyster och jag åker med mor och far
i baksätet på vår första bil
en grön Austin 30
och sjunger schlagers
för full hals.
--------
Ligger och läser en bok i stugan
när det smattrar på taket
och åskan går.
---------
Svärmor Helena bjuder på nattamat
Grillade korvskivor
med senap och ströbröd.
--------
Hoppar i höet i ladan
Och sover sen på höskullen
med kusinerna.
--------
Lennart och jag sitter i en gullig stuga
i Norberg och äter "Dopp i kopp"
på färskpotatis,
efter att ha åkt bil hela dan
i sommarSverige.
---------------------------
Det var vad jag hade idag.
Frågade förresten Elsy om hon skulle vara hemma på Midsommar.
"Jo, det är då ingen som frågat om jag har nåt för mig"sa hon.
"Inte mig heller ",sa jag,"alla är ju så upptagna med sitt"
Så vi kanske ses en stund då på dan iallafall!Få se.

Ha en bra kväll och en skön sömn i natt!
Adjö!

3 kommentarer:

Sanna sa...

Vad bra att bo så där så man har grannar intill att umgås med när man känner för det. :) Här är det sol och varmt men vinden är ganska kylig än fortfarande...
Nej, dags att åka o jobba! Kram!

Vickan sa...

Vilka fina minnen. :) Som pärlor att trä upp på en tråd...
Det var kallt med moppen i morse fast det är vackert så det förslår!
Ha en skön dag nu så ses vi i kväll.
*kramar*

Eva sa...

Här är fullt upp så man hinner inte ens läsa bloggen =)
Idag är det i alla fall sol fast jag har inte varit ute nåt så jag vet inte om det är kallt.
Ska lura ut Viktoria på lunchen idag. Ha en bra dag nu ska jag fortsätta jobba men jag har en och en halv dag till semester och det känns UNDERBART!!

Bloggintresserade