lördag 13 juni 2009

Hägnan!

Sovit gott i natt men ändå var det trögt på morgonen.
Åt frukost och läste tidningen som vanligt.Tänkte att jag måste ta mig för något så jag inte blir sittande overksam.
Åkte iväg till Kronan med dom gamla dynorna.Jisses,alla hade visst städat garaget idag.Tjockt med folk där.

For sen ut till Hägnan,det var Spelmansstämma där.Det har blivit så att jag åker och lyssnar och tittar en stund på det varje år.Inte så där otroligt kul,men någonting att fördriva tiden med iallafall.
Ingela Tahlen invigningstalade och sen spelades det för fulla muggar.Åt palt m.smör och lingon och gick omkring lite.Det började bli mera mulet så jag åkte hem.

På eftermiddagen kom Viktoria,Simon och William och fikade.Vi satt ute faktiskt.
Jag cyklade till Coop Nära och köpte tidningen sen.
Grillade spiralkorv och åt med ett gott bröd och färsk vitkålssallad.UTE!
Få se om det regnar i morgon.Det är mörkt på himlen.

Ibland är det si
ibland är det så.
Livet är svårt
att förstå sig på.
Det går upp
det går ner.
Orkar ibland
ibland inte mer.
Så plötsligt så kommer
en dag som blir bra.
Då känner man att
det är så det ska va.

YP nu.

Jag tror att dom flesta känner igen sig.Ena dan är allt så kul,nästa vill man bara gräva ner sig.Det går ju över ,det vet jag.
I morgon ska jag inte göra mycket,tror jag.Bara slappa!
Ha en bra söndag och tack för kommentarerna!
Good night!

3 kommentarer:

Sanna sa...

Mycket träffande mamma! :) DU skriver bra och tänkvärt! Ååhh så gott med palt, vet inte om jag vågar berätta för Oscar att du ätit det... *hihi* Nu ska jag ut och hjälpa Jens att rensa ut från carporten, där ska sedan gjutas golv.
Kram!

Vickan sa...

Ja, precis så där är det! Huvudet på spiken. :)
Usch vilket väder vi har haft idag, men vi har nyss trotsat det och planterat blommorna i krukorna. Vi var ganska blöta när vi kom in! Men det är varmt i luften trots regnet.
Hoppas du fick en skön söndag. Kramar!

Yvonne sa...

Tog faktiskt en promenad i regnet.Varmt och skönt men blött!

Bloggintresserade