lördag 27 juni 2009

Lördag!

Har inte skrivit på länge nu.Ovanligt av mig.
Torsdag var det dramatiskt värre med Storbranden här där fyra företag blev av med sina lokaler.Viktoria kom på mopeden hem till mig efter lunch.Hon frågade om jag hade kaffe klart.
Vad i all sin dar?Dom hade varit tvungen att stänga hennes jobb eftersom det kom in av den giftiga röken.
Hon fick en ledig eftermiddag plötsligt!!
Jättefint väder har det varit nu hela veckan.
Idag var det nästan 30 grader varmt på förmiddagen.jag visste inte vart jag skulle ta vägen.Tog cykeln och gjorde en liten tur.När jag kom hem mulnade det och åskan började gå.
Jag som skulle ha Viktorias familj på middag.Skulle vi bli tvingade att sitta inne?
Nej nästan inget regn alls och det blev växlande molnighet.
Jag grillade och vi åt på altanen.Trevligt värre!!!+24 grader.

Nu har jag bestämt att jag åker till stugan på tisdag.
Hade inte tänkt åka förrän om två och en halv vecka,men vad ska jag gå här hemma och ha tråkigt för?Det är ju långt men det är det samma vad jag gör.Jag blir nog där 5-6 dar.Ska dit igen innan flickorna ock barnen kommer.

Söndag i morgon.Få se vad jag gör då.Hoppas det klarnar upp ordentligt igen.Det tror jag nog.Får väl klippa lite och packa lite inför min lilla resa.

Hoppas resan hem från Öland på MCn går bra för Sanna och Jens,och att Patrik har landat efter alla turer.
Örjan har semester nästa vecka,så han och William åker till Gällivare.Simon och Linnea ska till pappa Johan på måndag.
Simon hade kommit in på Ledarskaps linjen till hösten.Duktig pojke,Grattis!
Viola och Kjell åker till Turkiet på onsdag.
Ja på sommaren händer det saker.

Nog för idag.Tack för mig!
God Natt!

Inga kommentarer:

Bloggintresserade