fredag 4 september 2009

Konstig Dag!

Jag har varit som lite bedövad i skallen idag.
Det är väl för att jag fick migrän i gårkväll.Har inte haft det på många år.Börjar jag bli ung på nytt????:)
Var yr i skallen igår innan Vickan o William kom.W är så söt när han räcker upp ett finger och säger":Bara En kaka Mommo"Vad gör en mormor då?
När dom hade gått fick jag världens huvudvärk.Det var bara att ta en tablett,men det hjälpte inte så mycket
Sova,kanske!Det var nog bästa medicinen!Men jag drömmer ju så mycket nu,när det är fullmåne!!!
Vaknade och var i panik!Jag drömmer så mycket om Lennart nu.Har det att göra med att det var den här tiden han fick det tråkiga beskedet och allt rasade samman för oss?
På morgonen vaknade jag iallafall och klev upp.
Kände att jag får nog ta det försiktigt.Det är som att man går på nålar och att skallen är konstig när man har haft migrän.
Lummig i huvudet mesta delen av dan.Åkte iväg och köpte Yoghurt och sallad iallafall.
Tog mig i kragen och gjorde Taccos.Oj,så gott,men vilket hackande det är.

Mor ringde precis.
Viola hade åkt in till Lasarettet!
Näthinneavlossning!
Herregud!
Dom ska operera henne så fort som möjligt!Hon är ju i goda händer,så det ska väl gå bra.
Jag trodde det var Karin som åkt in,när hon hade farit till sjukhuset,men det var det ju inte.
Kjell skulle höra av sig i morgon till Mor,då får vi höra hur det går.
Konstigt ,mor fick ju det också,när dom var här en sommar.
Ärftligt?????
Man blir lite rädd.
Egentligen är jag inte så rädd för att jag ska få några sjukdomar överhuvudtaget!
Har jag mina föräldrars gener kommer mina barn att få dras med mig MÅNGA år till.
Låter det underligt?Det är ingen ide´att oroa sig i förväg.

Som Ni märker har jag lärt mig att inte oroa mig i alla lägen.Det är ingen ide!
Det som sker det sker!

Har haft ett ganska givande samtal med en vän på 60+ ikväll.
Det betyder faktiskt mycket!

Få se om det blir något med Kulturnatten i morgon.Det verkar inte bli så bra väder .
Möjligen körsången i Örnäskyrkan 15.00
Vi får väl se.

Ha en bra helg kära vänner!

2 kommentarer:

Eva sa...

Vad tråkigt att du ska behöva känna dig så här, hoppas det känns bättre snart. Det är BRA att tänka att man inte ska oroa sig, man måste helt enkelt lära sig det fast det ibland är svårt, jag och Viktoria pratar ju mycket om det =)
Händer det nåt så kan man ändå inte göra så mycket, man får leva här och NU! Ta tillvara det som finns och försöka göra det bästa.
Förstår att det är jobbigt den här tiden men du vet ju också att det går bra man får nog helt enkelt låta kropp och själ gå igenom jobbiga saker ibland för att komma stark ur det. sköt om dig nu och hoppas det känns bättre snart.
Ha en bra dag.

Vickan sa...

Du är så klok mamma. Det är skönare om man inte oroar sig i förväg. Det blir ändå som det blir och man får passa på att njuta av det som är bra just nu.
Jag har också drömt fruktansvärt mycket den här veckan, och mycket om pappa... Det kanske är som du säger - den tiden på året. Åsså fullmåne!
*kramar*

Bloggintresserade