måndag 14 september 2009

Nu hör jag ALLT!

Det låter kanske konstigt,men det känns helt fantastiskt.Har varit och fått mina hörapparater idag.
Vilken skillnad!
Det är nog mycket man får vänja sig vid.Tyckte att bilen lät som värsta traktorn,när jag åkte hem.Väl hemma så tyckte jag att jackan prasslade,skorna gnisslade,byxorna frasade när jag gick.För att inte tala om hur alla klockor tickar.
Men jag var beredd,så det var inte så hemskt.Hjärnan kommer att anpassa sig på några veckor,sa hon.Och man blir nog van att bortse från det konstiga.
Jag fick också en liten magnet som man sätter på telefonen(funkar bara på den fasta)När jag svarar slår hörapparaten av automatiskt,så jag behöver inte ta bort den.Testade och ringde till Mor.Det funkade hur bra som hellst.Toppen!
Tvn hörde jag också jättebra.Har haft svårt att uppfatta många ord ,nu gick det mycket bättre.
Nog om detta!Nu är det bara att träna sig med den.

Råkade halka in på treans program om Svenska Hollywoodfruar.
Himmel vilka bitchiga bimbos.Man skäms nästan som svensk,men dom är väl så där alla RIKA amerikaner.Huuu!!!

Fick mail från våran teaterfixare.Hon har beställt bord,så vi ska äta på Walldorfs före teatern.Kanon!
Och så har jag anmält mig till Tjejkvällen som Villaföreningen har.Synd att inte Viktoria kan följa med.Örjan är utomlands med jobbet och Simon o Linnea är hos sin pappa.Synd!

Imorgon MÅSTE jag ta itu med att kratta och kärra bort från trädgården.Längtar riktigt.Det ska vara fint väder i morgon,sen blir det svalare,sa dom.
Det ska bli skönt att vara ute igen.

Mor och Far åker till Umeå till syrran i morgon.(buss)Det blir roligt för dom att få lite omväxling också.Och så ska dom väl titta på nytillskottet i släkten.Skoj!

Det var en summering av mina göromål och funderingar idag.
Tack för mig för idag!

Tips--Läs gärna Birros blogg--Jag har en länk som ni ser.Han är så härlig i sina kåserier tycker jag!

3 kommentarer:

Eva sa...

Vad härligt att höra igen men jag förstår att det kan kännas konstigt att höra allt =)
Men du vänjer dig säkert ganska fort. Vad roligt med teater och tjejkväll man måste hitta på saker för att må bra och det är bara hänga med.orkade inte ens se det där hemska programmet med dom hemska människorna, finns dom verkligen =(
ha en bra dag i solen nu!

Vickan sa...

Ja jösses så mycket ljud vi har omkring oss hela tiden som man inte tänker på! Det kan nog bli jobbigt för hjärnan innan den har vant sig. Skönt att du inte har så livat omkring dig hemma i alla fall. :)
Vi såg lite i början på det där programmet och det var hemskt! Usch så pinsamt...

Härligt väder idag! Passa på att njuta. :) *kram*

Sanna sa...

Vad härligt med en ny värld! :) Hoppas hjärnan vänjer sig fort... Ja fy fasen vilka bimbos på det där programmet...jag klarade inte av att se klart... *bläähh*
Waldorf?!? Fyyyy dig!! *avis* Jag vill jag MED! :)
Kram!

Bloggintresserade