söndag 20 september 2009

Kul helg!




21.30 på lördagkväll gick Elsy och jag ut och började elda i grillplatsen.Så mysigt det var och inte kallt alls.Vi satt bra länge ochgrillade korv sen när det blivit glöd.
Bra ide`!!!
Idag har jag gjort en rabarber-hallonpaj och bjudit Viktoria och hennes tre barn.Vi åt vaniljvisp till och William fick "bullor" och kakor också.Dom andra oxå förståss!
Det var så länge sen Simon o Linnea varit hit,dom har ju så mycket omkring sig nuförtiden.
Roligt att få rå om dom lite.Örjan var hemma och slet med deras nya balkongdörr.Skickade med lite paj till honom också.
Röstat har jag gjort.Det är konstigt nu när Lennart inte är med.Han var så engagerad i kyrkopolitiken.Ovanligt mycket folk var det när jag var dit och gjorde mitt val.
Just nu känner jag mig väldigt tillfreds med det mesta.Har det ju ganska bra.Gör som jag vill,och bestämmer över min tid.Hoppas det håller i sig,men jag vet ju att det går upp och ner.Det gör det för alla mer eller mindre.
Och så HÖR jag ju nu.Mycket bättre än jag kunnat drömma om.Hade nog glömt hur det var.
Ny arbetsvecka för de flesta.
Hoppas den blir bra!
Hej så länge!!!

2 kommentarer:

Eva sa...

Vad mysigt ni verkar ha det med elden, har ju varit härligt höstväder hela helgen.
Vi hade en underbar dag med jobbet på fredag (tack Viktoria för hjälpen med vårt jobb) men man var seg på lördag men det var det värt.
Och apropå ditt inlägg om att du ska vara gammal, tänk så här ålder är ju bara en SIFFRA! Erfarenhet och livserfarenhet är ålder inget annat =)
Ha nu en bra dag!

Vickan sa...

Vad härligt att du fick sån fin helg! Det har ju varit otroligt fint väder. :)
Tack för fikat, det var så gott och så roligt att få träffa dig ordentligt.
Det är kul att se hur bra det går med hörapparaterna också. Över förväntan!
*kram*

Bloggintresserade