söndag 18 oktober 2009

5 miljoner.

Hur skulle det kännas att vinna drygt 5 miljoner på lotto?Kvinnan i Kalix som lämnade in en kupong för 82 kronor och vann det.Helt makalöst!Nog måste hon vara chockad!

Har tänkt en del på hur man har det i sitt hem.Vi är ju alla olika och har olika krav och behov.
Inredning och dekorationer är jag kanske inte så bra på.Klart att jag vill ha trevligt och snyggt omkring mig.Saker som jag tycker om och trivs med.Försöker fixa till lite nytt då och då efter bästa förmåga.
Det kan vara ganska tufft att sköta ett helt hus när man är ensam.Det är hela tiden något som måste ordnas för att allt ska fungera.ute eller inne.
Det är mycket som borde bort och det tar tid och är jättejobbigt,känslomässigt också.Det måste få ta sin tid.
Men jag gör så gott jag kan och trivs i mitt lilla hus.
Känner mig trygg här.
Skulle jag inte ha detta boende ,vet jag inte vad jag skulle göra.

Hemmet är min borg
som man brukar säga.
Jag trivs här trots min sorg
denna känsla vill jag äga.
För att inte tala om
omgivningen den välbekanta
alla grannar och vänner som
både pratar och kan fjanta.
Massor med grannens löv
och besvärliga katter
det kan man inte kalla
dom bästa skatter.
Men för det mesta är det bra.
Det är detta enkla jag vill ha.

Det var mina funderingar i kväll.
Hej för denna gång!

3 kommentarer:

Viktoria sa...

Ja åååh vad härligt det vore att vinna 5 miljoner! Ja man skulle bli glad för mindre än så såklart. :) Det är så mycket man skulle vilja göra men inte kan pga pengabrist.

Idag blir jag hemma o vilar rösten igen. Klockan åtta ska jag ringa läkaren igen o rådfråga honom vad jag ska göra. OM jag kan göra något?

Vi hörs sen! *kram*

Eva sa...

jösses 5 miljoner, så mycket pengar, skulle då ge till barnen direkt =)
Viktoria dålig fortfarande, fy och usch...hoppas hon får någon hjälp av läkarna och att det snart ger sig. Ha det så bra nu i det burriga vädret.

Gunnel sa...

Yvonne du skriver så fint själv. I de två senaste av mina inlägg har jag glömt rubriken. Det ska bli bättring.

Bloggintresserade