torsdag 15 oktober 2009

Bokrea!

Verklig bokrea blev det idag.Jag har sorterat bort lite böcker från min bokhylla och kört till Butiken på återvinningen.Jag hade så gott om plats i hyllan tyckte jag,men nu var den proppfull igen.Vad man drar på sig!
Elsy fick följa med och kasta lite skräp hon hade också.Tjänster och gentjänster!
Skönt var det ute idag.Var ute och krattade på förmiddagen.Två kärror löv körde jag bort,men det är mycket kvar.

Har inte så mycket att skriva idag så jag kör en repris!

Lycka!

Den unga mamman,nyss fyllda 27,sitter och matar sin lilla baby vid köksbordet.
Hon hör dom andra barnen,7 och 4 år,leka med grannens pojke i rummet intill.
Tyst och stilla.
Solen lyser in genom fönstret på dom nysydda gardinerna.
Hon tänker på vad dom ska äta till middag,när mannen kommer hem från sitt arbete.
Dom ska sitta där alla fem och äta tillsammans.
Familjen!
Det är nog farligt när det känns så här bra,tänker hon.
Det värmer i hela kroppen.
Babyn är så förnöjd och dom större barnen har roligt.
Solen skickar en stråle i ansiktet på den lyckliga mamman.
Allt är fantastiskt.
En sådan stund kommer hon att minnas i hela sitt liv.

Av mig 2009-01-17.

Nu är det bara att vänta på en ny och fräsch dag!
På återseende!

4 kommentarer:

Viktoria sa...

Det är så fint det där du skriver om Knöppelåsen... :) Tänk att du var så ung o redan hade tre barn!

Igår var jag på innebandy. Mm du såg rätt - det gick inte att låsa in Simon. Men han var faktiskt en aning bättre o hade ingen hosta. De förlorade men en bra match ändå.
Fortfarande ont i rösten - kanske virus ändå? Jag slutar två o sen försöker vi komma iväg så fort vi kan. Hoppas det inte fryser på.
Ha en mys-kura-dag i dag mamsen.
*kram*

Sanna sa...

Man blir alldeles varm av din fina minnestext. :) Du beskriver så målande att man kan leva sig in i det och SE ögonblicket.
Du är så bra på att röja! Jag har så svårt att göra mig av med böcker....:( Men försöker ge bort någon här och där...MEN det sitter hårt åt! *skrattar*
Kolla bilderna i min blogg idag!
Kram!

Patrik sa...

Hej Mamma och syrrorna :-)
Ja det är en fantastiskt bra tillbakablick och historia, jag känner igen mig massor. Det var en tid som jag kommer ihåg väldigt mycket och som jag tror har präglat mig massor. Ung familj, in ilivet med barn, försöka leva, börja investera i hus och hem med barn samtidigt som allt inte är lätt ekonomiskt, pappa jobbar mycket , mamma hemma men jobbade också en del men allt fungerar bra och det sociala livet med mycket kontakter och tid med kompisar och vänner fanns på ett annat sätt än idag, (för både oss barn och våra föräldrar). För mig var det en bra tid och en tid som jag (som lite äldre ;-) har med mig som en första "milstolpe" och en massa erfarenheter och minne i mitt liv.

KRAM PÅ DIG MAMMA

viola sa...

Fint,det du skriver.En tid med förnöjsamhet och lycka.
syrran

Bloggintresserade