fredag 2 oktober 2009

IKEA!

Igår kom min syster med bussen från Umeå!Hämtade henne 14 40 från Loet!
Var faktiskt in på nya Konsum medan jag väntade.Fin butik,men nog kommer det att bli kaos med parkering när även Systemet kommer dit.
Nåväl! Vi åkte hem och åt mina hemgjorda köttfärsbiffar.
Sen var det iväg till Storheden.Jula,Cervera Em-möbler(där syrran fick se min soffa,som aldrig kommer).På utförsäljningen där bredvid köpte hon kängor till Filip och Gustav.
TOYS "R"US var det sen,där hon köpte julklappar,duktiga hon!!
På Dollar Store köpte vi sk.onödor.Hon är så "kåt" på alla våra affärer som inte finns i UME.

Satte igång timern på motorvärmaren så bilen skulle vara varm till på morgonen,när vi skulle iväg till IKEA i Happis.
Alla blommor var frusna på morgonen.Tur att jag plockat in Bautapelargonierna.
Jättefint väder.Vid elva var vi i Happis!Då är klockan tolv i Finland,så vi vi åkte dit för att titta på nya Gallerian.
Viola köpte skor.Finska skinnstövlar.Hon köpte ett par promenadskor till mig också.DÅ fick hon sina stövlar billigare.SJUKT!!!Men bra!
Sen Ikea för hela slanten.Jag hittade ingenting.Viola köpte lite saker som barnen beställt,och så klart något åt sig själv.
När det var några meter kvar till kassan hittade jag ÄNTLIGEN nåt.Krukor,ljus och två underbara jättetallrikar.Klarrt!

Annsofi hade ringt igår opch bjudit dit oss på middag.
Vi var där vid Halv fyra. Hon hade lagat lax,potatis,sås och sallad.+Efterrätt och kaffe!Puhhh!
Jag fick en blomma till min födelsedag.
Vi hade så trevligt,dom är så gulliga!
Tack!!!

Nu är vi hemma igen och i morgon ska vi hälsa på Vickan m.fam.Och så blir det nog Stan om jag känner min syster rätt!

Fortsättning följer säkert.
Ha det bra!

3 kommentarer:

Yvonne sa...

Så kul att gå i affärerna i Happis.
Jag köpte stövar i Finland och fick dom billigare pga att jag köpte ett par åt syrran också!!!!!!!
Vi hade jättekul i alla affärer och köpte det vi ville + det mina barn hade beställt.
Vi åt goda köttbullar på IKEA (nödvändigt) samt att vi fick god middag hos AnnSofie och Göran. Mysmänniskor!
Tala om att hitta skor för en som har små fötter. Det sker i stövlarnas land = Finland.
Hörs sen.

Yvonne sa...

Föregående kommentar var skriven av Syster, så det så.

Gunnel sa...

Jag har tänkt så länge på det du sa om hur roligt det var att ha en egen blogg så nu har även jag öppnat en alldeles egen. Jag läser andras bloggar ibland och tittar även in på din då och då. Själv finns jag på Sockersalt.blogspot.com om du skulle vilja läsa någon gång.
Ha det gott, säger
Gunnel

Bloggintresserade