lördag 24 oktober 2009

En liten nattgäst!

Igår afton kom Viktoria o Örjan hit med William.Dom skulle ut och äta en försenad bröllopsmiddag,så W skulle sova i "mommos hus",som han säger.
Vi åt middag tillsammans han och jag och lekte en stund.Sen var det dags för Fredagsmys.Lite godis och chips.Men när klockan var lite drygt sju,ville han ta på pyamasen och få sin välling.Sen var det bara att lägga honom,trött liten kille.Han sov så bra ända till åtta i morse.Helt otroligt! Han brukar ju vara så tidig.
Det hade snöat lite på natten,så det var lite vitt ute.
Vi promenerade hem till Fångststigen på förmiddagen.W var så faschinerad av snön.Stannade efter vart femte steg och tittade ner och sa WOW.Jag kunde inte låta bli att skratta .Han är då för söt.
När jag kom tillbaka hem,var det ett oherrans liv på baksidan.En hund som tokskällde.När jag kom in hörde jag att det var ju på min altan.Där stod en katt med rest ragg under bordet och en hund skällde som en galning i altanöppningen.
Jag lyckades skrämma bort dom till slut.
Vems lösa hund det var vet jag inte,men katten var en grannes.Blir så otroligt irriterad på dessa katter som håller till runt huset och på min altan.Har lyckets hålla dom borta ganska bra i sommar med ett CatAwaymedel men nu hade jag inte strött ut det på ett tag.Förstår inte vad dom har katter för när dom aldrig är hemma.Det är flera grannar som har katter nu,som dom inte har nån ordning på.
Vet inte vad man kan göra.Ingenting egentligen tror jag.Shit!!!!!

Har sen varit på stan en sväng och köpt några julklappar.
Slaskigt och trist är det.Trodde det skulle bli fint,eftersom solen tittade igenom lite förut.Nej då!

Mor ringde och ville att jag skulle tala om för Sanna Och Viktoria att dom ska sluta ge födelsedagspresenter till barnbarnsbarnen.Det blir ju bara fler och fler.Snart har dom 13 st.Det har jag tyckt länge ,men dom har velat ge en liten slant.Men nu går det inte längre.Mycket att hålla reda på också för dom.Så nu vet Ni!Det är helt Ok tycker jag.

Det känns så mysigt med min nya soffa och nya mattor nu.Är helnöjd!Tills man kommer på nåt mera som ska göras.En sak i taget får det bli!

Jaha vad ska man se i kväll på TV då?Dansbandskampen eller Körslaget?Får väl sappa!
Ha en bra kväll och tack för er kommentarer!
Bye!!

3 kommentarer:

Gunnel sa...

Du borde läsa Ronny Olovssons krönika om katter. Han säger bl.a.
"Kattägare är arroganta och tar för givet att deras katt har rätt till andras tomter. Husdjur ska bo hos ägaren, inte hos grannarna". Han fick väldigt mycket beröm för sin krönika.

Sanna sa...

Åh vilket mys att ha William över natten! :)
Ja herregud klart att mormor & morfar inte ska hålla på och ge till alla! Har vi ju tyckt länge som sagt! :) Solklart tycker jag!
Jag är sååå nyfiken på ditt nya vardagsrum! Kram mamsen!

Viktoria sa...

Vad roligt att ni fick så mysigt du o William. :)
Jag har läst Ronnys krönika som Gunnel tipsar om - jättebra skrivet!

Det var på tiden att mormor o morfar slutar ge presenter. Det har varit en fin tanke men det blir för mycket. Inget konstigt alls!
*kram* o godnatt!

Bloggintresserade