fredag 9 oktober 2009

Däckbyte!

Så skönt!Var till Brandservice kl.nio i morse.Thomas bytte till vinterdäck på min bil.Jag köpte med en tårta.Det blev uppskattat.Kurre,Håkan och Thomas var där.Tänkte prata med Uffe,men han hann inte komma.Nu såg jag att han har åkt till Ö-vik och hämtat hem Jesper från hockeygymnasiet.Han längtade tydligen hem så han flyttar tillbaka.
Det är alltid så kul att prata med grabbarna på firman.Dom är så gulliga.Håkan lovade att komma och hjälpa mig med fönsterbänken och hyllan i tvättstugan.Juste!!Thomas skulle beställa en "hatt" till min skorsten.Bra,
Kurre och Thomas hade varit till Pajala igår.Där var det 3 dm. snö.WOW!

Ja man vet ju aldrig när den kommer här heller.Jag har tagit in cykeln i bodan och burit in högtryckstvätten och lite annat nu,för säkerhets skull.
Jag har nog inte fattat än att det ska vara så här kallt.
Var till stan och köpte Oscars present när jag kom från firman.Kylfaktorn måste ha varit -20 efter gatorna i stan.Burr!

I morgon ska jag nog inte göra någonting.Är lite tjock i bihålorna,så jag tar Rinexin.Har varit så frusen i kväll.
Har varit och handlat klart det jag ska ha till middagen på söndag.Viktoria m. fam. kommer.
Få se om hon blir frisk,det blev verkligen drygt för henne.Fortfarande jätte-trött idag.

Nu ska jag fortsätta se TV.Måste ju se upplösningen i Idol bl.a.

Ha en bra lördag!
Tack för kommentarerna och på återseende!

4 kommentarer:

viola sa...

Det tar nog hundra år att få bort "allt onödigt" i ditt garage.
Kul att du somnade på mattan. Visst är den skön sen man vant sig! Alla skulle behöva en sån, eller hur.

Vickan sa...

Du fick mycket uträttat i går! Vad skönt. Det börjar bli kallt nu men jag har ju knappt märkt av det som varit inne hela veckan.
Lite grann var jag ju utanför dörrn igår men inte mycket. Jag skjutsade Simon o grabbarna till Plannja vid halv sju. Det var skönt att komma sig ut lite.
Hoppas jag piggnar till nu så vi kan komma i morgon. Ja, det gör vi nog ändå. :)
*kram*

Sanna sa...

Vad trevligt det lät med besöket på Brandservice. :)
Hur kallt har ni nu?? Här är det bara minusgrader eller nollgradigt på morgonkvisten, så man får skrapa bilrutorna, sen är det plusgrader hela dagarna iaf.
Kram från det andra bihålesvullot! *hihi*

Patrik sa...

Vinterdäcksbyte, känns så märkligt men det är ju oktober... Kalasbra att du har Brandservicegänget som hjälper dig med byte och andra bra praktiska göromål, perfetto :-)
Ha en go söndagkväll, blir det Wallander på TV4 månntro?

Kram Patrik

Bloggintresserade