tisdag 13 oktober 2009

Tisdag!

Vad jag känner mig nöjd nu när jag äntligen kommit mig för att besöka Lennarts moster Sally och Börje.
Jag ringde på förmiddagen och sa att jag skulle komma och frågade om jag skulle handla med mig något.Hörde att Sally blev så glad.Dom ville ha Keno inlämnat så jag sa att jag kommer och hämtar det först,så kan hon fundera och skriva en lapp på vad jag ska handla.
Vid halv två åkte jag dit.Börje var hos tandläkaren men var tillbaka när jag kom från affären.Han skulle ha aladåb,en stor bit.1,3 kg köpte jag.Han satt i sin rullstol och var så pigg.Så roligt,skojade nästan som förr .En stor smakbit skulle han ha direkt,och jag skulle också äta.Det är faktiskt gott!Sally ringde efter personalen och bad om kaffe till oss.Sen kom dom med middagen till dom.Sally skulle promt dela med mig.Tjocka jättegoda plättar med sylt.
En ny bärbar dator hade dom skaffat sig.Tänka sig,Börje fyller ju 90 år i april.Det är sååå kul att se att dom trivs bättre nu och är relativt pigga.Jag lovade att handla åt dom fler gånger.Födelsedagspengar fick jag också.Sally hade gjort iordning ett kuvert som hon tänkt skicka till mig,men dom har plockat bort brevlådan där utanför,så hon hade inte fått iväg det.Det är ju inte klokt att dom kan ta bort den just där.Vad tänker Posten med???Dom hade fått skjuts till Haparanda i fredags.På Ikea hade dom varit och köpt en byrå och ätit.Så roligt att dom kan komma ut lite.
Börje ville att vi ska komma dit med William så han får träffa honom.Det måste vi göra!
Jag var inte hemma förrän vid femtiden.Ganska slut men nöjd.

Sen har jag pratat i telefon med mina döttrar och Majvi och Gunnel.Ska till G i morgon och se om jag kan hjälpa henne med bloggen.
Nu orkar jag inte skriva mera idag.
Tack för denna gång!

3 kommentarer:

Eva sa...

Nu är jag tillbaka på jobbet efter en jobbig vecka med influensan, fy jag hoppas alla slipper få den.
Känns darrigt och svettigt men jag hoppas jag orkar.
Har inte hunnit träffat Viktoria för hon har ju inte börjat ännu.
men jag längtar efter henne nu!
Ha det bra ska jobba vidare här

Sanna sa...

Himla roligt det där med S&B. :) De är ju för gulliga! Hoppas det gick bra hos Gunnel idag! *kram*

Yvonne sa...

Provar att kommentera utan inloggning.

Bloggintresserade