onsdag 21 oktober 2009

Soffa forts.

Ska ta en kopp kaffe och en Rinexin ,så kanske jag orkar fortsätta min historia om soffan.
Jodå det kom en kille från EM och monterade om soffan.Ett styvt jobb,han höll på drygt en timme.
Begagnade möbler killen kom också i samma veva.Priset blev lågt,men jag tog det.Han hämtar dom ju,så då slipper jag tänka på dom mera.
Detta var igår,och jag fick till det som jag ville.Försökte provsitta överallt i soffan för att se var jag trivdes bäst.Vet inte än!
Lastade i bilen allt emballage(hur mycket som helst)och körde iväg det på en gång.

Wellpapp och plast
blev min jätte last
Bilen börjar vara
Skräpkärra bara.
Stamkund börjar jag vara
på Återvinningen den rara.
Bra att den finns
vad man gjorde förr jag inte minns.

I morse kom han och hämtade fåtöljerna och bäddsoffan.Det känns otroligt skönt!
Har försökt att klura ut vilka mattor jag ska ha.Inte riktigt färdigt än.Var till Storheden där dom har sk.Outlet(så löjligt,det heter ju utförsäljning)på finska mattor.Ska nog äntligen köpa nya hallmattor.Kom naturligtvis inte ihåg hur lång hallen är,så jag får åka dit igen.4,80 lång matta måste jag ha.Himmel!Få se om jag orkar dit i morgon.
Till Blomsterlandet och köpte en ny gravlykta.Fästet på den gamla var väck.
Till graven och satte upp den och tände nytt ljus.
Var förbi hos William och Viktoria.Inte är hon bra än heller.
Hämtade paket på ICA.Faktiskt några julklappar till Varabarnen.

Hade så ont i skallen när jag kom hem.Känner mig helt slut.
Hade tänkt gå på Sossarnas medlemsmöte ,men orkar inte.
Ska sätta mig på min nya soffa och slöa!!!

Ha det bra mina vänner!

2 kommentarer:

Eva sa...

God morgon, skönt att dom kom och fixade så fort i alla fall.
Hoppas det blev riktigt fint nu så du får njuta av det ÄNTLIGEN!
Här är det fullt upp så jag jobbar vidare och hoppas du får en bra dag.
Saknar Viktoria men hoppas hon nu stannar hemma och blir FRISK!
ha det

Viktoria sa...

Hur känns det idag? Kanske du måste få penicillin också.
Skönt med nya soffan och att du fått bort det gamla.
Det är otroligt bra att Kronan finns! Och så skönt att vi har ganska nära dit också. Ja, hur gjorde man förut? Det var en bra fråga...

Bloggintresserade