tisdag 27 oktober 2009

Kära Dagbok!

Ja det är ju det bloggen är för mig för det mesta.

Har faktiskt varit riktigt aktiv idag.Städat bastukammaren.Tagit upp trallarna och skurat dom med såpa.Det luktar jättegott.Duchkabinen fick sig en omgång också.Bytte mattor på golvet.Tog mattan jag köpt till stora hallen och la dit.Rensade bort en massa gamla krukväxter och andra grejor därifrån.Så nu ser det riktigt OK ut där.

Efter lunch for jag in till stan.Var till banken och sen till Clas Ohlson.Köpte ett nytt tangentbord till datorn.Ett som är lyse i.Riktigt bra!!
Lagade sen en jättegryta med köttfärs,svamp,lök och morötter.Nu har jag färdiglagat i flera dagar.

Imorgon ska jag gå och passa William på eftermiddagen.Han ska vara hemma en dag till.Bättre är han,men det är lika bra att han får vara inne en dag till.Mormor finns ju!

Någonting helt annat.Få se hur Folksam klarar sig ur den skamliga knipa dom hamnat i.Det är förskräckligt hur förkäkringsbolagen kan ställa till det för småfolket.Det ska bli intressant att följa fortsättningen på detta,men dom slingrar sig väl ur som vanligt.

Ha en bra onsdag,dom har väl lovat lite bättre väder vad jag förstår.
Märker att jag inte är riktigt van tangentbordet än,får göra om hela tiden.Men det kommer nog.

God Natt gott folk!

1 kommentar:

Gunnel sa...

Jag har i dag på morgonen skrivit en dikt till Folksam och dess VD som jag ska skriva in på bloggen i eftermiddag. Man blir ju bara så besviken på Folksam.

Bloggintresserade