söndag 11 oktober 2009

Wallander på engelska!

Jo Patrik,jag har sett Wallander i engelsk tappning.Så konstigt att höra dom säga svenska orter och namn.Lurigt,men den var bra.

Helgen har varit riktigt bra trots att jag känt av bihålorna lite.
Så fint väder igår,så jag drog på mig mössa och gick en sväng till Fångststigen.Fick fika där.
Innan jag gick dit pratade jag lite med Elsy.Hon höll på att binda ihop sina buskar och fixa ute.Sa att jag måste göra det oxå,förra vintern var jag så slarvig och hade inte gjort det,men den påföljd att dom trycktes ner av snön och blev jättefula.
När jag kom hem efter min lilla promenad står två av mina buskar som "generaler"där.Hon hade varit och knytt ihop dom.Hon hjälpte mig även med den tredje.Vilken fantastisk granne hon är!!!

Idag var det också skönt ute.Det blåste ingenting,det är ovanligt.
Viktoria,Örjan,William,Simon och Linnea har varit hit och ätit middag.Så trevligt att få rå om dom lite.Stek i gryta,klyftpotatis,sallad och sås.Glass,hallon och grädde till efterrätt.Gottigott!

Nu är denna helg slut.Tiden bara rimmer iväg.
Jag ska till Gunnel nån dag till veckan och hjälpa henne att komma igång med sin blogg ordentligt.Det ska bli skoj!
Lite krattning måste det nog bli också och en sväng till Sally och Börje.

Nu är det snart dags för spikmattan.Sååå skönt!!!!
God Natt!

1 kommentar:

Vickan sa...

Tack för igår! Det var supermysigt även om det blir lite väl livat ibland med barnen. :) God mat o trevligt sällskap!
Idag är jag på jobbet o det går så där... Men hyfsat ändå.
Du borde nästan skicka en dagens ros åt Elsy! Hon är fantastisk. :)
*kram*

Bloggintresserade