fredag 30 oktober 2009

Gravpyntning!

Viktoria och jag har varit till graven och tänt ljus och pyntat med en fin dekoration av granris och lite annat.
Det är sånt jag vill göra på Allhelgona i lugn och ro.Inte vara delaktig i denna kommersiella galenskap som det har blivit.Det gör lite ont i mig när man ser alla vampyrer och färg,som ska föreställa blod.Horribelt!Jag är väl gammalmodig,men det står jag för.

Till något helt annat!
Vet ni vad dom vanligaste vardagssynderna kan kosta i pengar?Jo!
1.Cykla mot rött ljus-1500:-
2.Trasig ringklocka på cykeln-500:-
3.Gå med okopplad hund-1000:-
4.Dricka alkohol på offentlig plats-500:-
5.Dricka alkohol på buss i kollektivtrafik-1000:-
6.Röka på bussen-1000:-
7.Skräpa på bussen-500:-
8.Kissa på offentlig plats-800:-
9.Åka spark i mörker utan reflex-500:-
10.Glömma körkortet när du kör bil-500:-
11.För många passagerare i bilen-500:-
12.Utan bilbälte-1500:-
13.Utan vinterdäck(1 dec-31 mars)-1200:-
14.Icke fungerande vindrutetorkare-500:-
15.Obetald fordonsskatt-1000:-
16.Fortkörning-Mellan 1500:- och 4000:-

Det var några av dom vanligaste blunders vi gör.Det finns betydligt fler,och sådana som man inte tror ska ge böter,tror jag.

Nu är kvällen sen så det är nog dags att säga Hej för denna gång!
Vi ses!

3 kommentarer:

Viktoria sa...

Ja som du såg så håller jag med dig! Allhelgona handlar om något helt annat än vampyrer. Jag har så svårt att förlika mig med det där och då är jag ju ändå i "rätt" ålder för att gilla det? :) Nåja, det är ganska oskyldigt ändå och kanske roligt för barnen?
Fast mina barn har då aldrig hållit på med det där...

Det gäller att sköta sig så man inte får punga ut med pengar! Det är verkligen mycket som är reglerat. *kram*

Eva sa...

Vi ska åka på Helena grav idag också, tror ni hade träffat min bror igår också.
Det gör så ont i en när man tänker på vad ni förlorat och hur fort de kan gå! Man tror alltid att man har "hela livet" framför sig men man vet aldrig när nåt händer det har jag insett när Helena dog.
Saknaden och sorgen kan man aldrig förstå när man inte varit där, det gäller att leva här och nu och se till att man mår bra!
Hoppas att helgen blir bra trots allt, många känslor som kommer upp en sån här helg men det ska man tillåta också. Skickar en kram till dig på allhelgonahelgen.

Gunnel sa...

Har haft svårt att komma in på din blogg idag. Håller med dig om Allhelgonahelgen. Det nya importerade från USA, samma helg som man hedrar och tänker på sina avlidna anhöriga, är störande.

När jag läser din lista över dyrbara synder kan jag konstatera att jag är mycket laglydig. Kanske har jag glömt att ta med mig körkortet någon gång.

Bloggintresserade